Direktlänk till inlägg 23 december 2015

Julefrid

Av Christer - 23 december 2015 15:17

Nu är det jul igen

Men vad händer sen


När mor under förberedelserna stöna

Så kan vi sträcka ut en hand och stö na


För hon behöver hjälp med maten

När vi ändå rensar faten


Ja vi tar också på bröna

Som jäser bredvid vår av ägg fyllda höna


Vi lämnar avtryck i degen

Och känner oss i vägen


Men julen är ju glädjens tid

Och nu även i vit svid

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Christer - 9 februari 2016 08:28

Är det mot tredje  världskriget vi går När vi årets slut når   Araber mot öst och väst Undra vem som blir bäst   Väst mot araber och öst Där går vi mot kall höst   Öst mot väst och araber De religiösa bara ber   Men i Sverige ...

Av Christer - 8 februari 2016 10:10

Arlas topp hög ersättning får Och utför för mjölkbönderna det går   Men inte är det mjölk i glasen på festen Nä det för toppen är rena pesten   Nu bönderna måste försvara Arlas topp Eftersom de utgör Arlas kropp   Rättning i leden b...

Av Christer - 5 februari 2016 09:31

Om stor regions vara eller icke vara Ja om det kan väl historien svara   Förr det fanns läkarstationer i varje tätort Nu de alla rationaliseras till något stort   Större centra det ledordet varit har Därför finns nu bara de stora kvar ...

Av Christer - 29 januari 2016 11:52

När jag om natten ska sova Då är det aktivitet må jag lova   För varje morgon jag ska opp Är det som om madrassen sätter stopp   Vaknar ofta under madrassen jag Funderar vart jag är ett tag   Ligger i diket mellan sängarna Undrar ...

Av Christer - 28 januari 2016 15:23

I landet Sverige vi har det så bra Och de som inte tycker så kan dra   Pensionärer får själv välja boende och vård Fast verkligheten är för en del för hård   Om du själv vill till ålderdomshemmet in Så får du missköta hälsan din   F...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards