Alla inlägg under februari 2015

Av Christer - 28 februari 2015 09:49

Till cancer ska det sägas nej

Hur man gör det vet jag ej


För hur mycket vi än emot är

så inom oss de flesta på det bär


För att få ett stopp

Vi bör livsmedelsindustrin kolla opp


De tillsatser till maten sätter

Såna som gör att celler sprätter


Allt vi stoppar i oss här

Det mesta mot cancer bär

Av Christer - 27 februari 2015 09:10

I stockholmarens värld

Är vi Jamtar inget värd


Förr de högg oss ner med svärd

Nu de tar allt och förgyller sin härd

Av Christer - 26 februari 2015 09:05

Mot seger i vita spår

Tre medaljer idag jag spår


Sen vilka som dem får

Det är i alla fall inget får


Jag spiller för  missat VM ingen tår

Däremot ute för frysna tår

Av Christer - 25 februari 2015 07:49

Stackars terrorister som flyr till Sveriges land

Ni som dödat andra med egen hand


Ni kommer hit och får det bra

Så att ni åter till en oroshärd kan dra


Uppvilad och åter klar för strid

För hos er finns ingen frid


Ni hotar alla med annan tro

I guds namn det sägs bero


Blinda av stridens hetta

Ja av dödande blir ni mätta


För i döden ni får ert liv

Och slut på allt annat kiv

Av Christer - 24 februari 2015 09:12

Europa på kanten till ett nytt krig

Snart det blir en väg av krigets stig


Freden i Ukraina vart tog den vägen

Putin fortfarande enträgen


Inga ryska trupper eller vapen där

Konstigt att rebellerna sådana resurser bär


Vapenstillestånd för att få in mera trupp

I det jag kallar Putins kupp


Precis som inför andra världskriget nu

Där européer så rädda för krig oo hu


 Backade för att konflikt undvika

För att så en allierade svika

Av Christer - 22 februari 2015 10:49

Dagen efter melodifetivals uttagning det är

Och jag vet fortfarande inte hur det gick där


Och om det var rätt låt som vann

Vet det bara Christer Björkman


Eftersom hans vilja styr

Därför blir ni gott folk yr


Diskusioner hit och dit

Av eliten som inte vet ett skit

Av Christer - 21 februari 2015 09:48

Mitt liv som lönlös

Gör mig inte arbetslös


Ej heller hopplös

Fast kanske för er är ja hopplös


Eller är jag menlös

Men inte benlös


Jag är inte fast utan lös

Inte heller muskulös


Jag är inte ens hänsynslös

inte heller känslolös

Av Christer - 20 februari 2015 10:41

Jaha! Norge tog visst medalj igår

Nu en helg jag det höra får


Karin ska krypa i soffan ner

Där hon sen bara skid-VM ser


Muttrar och klagar på svenskar i spår

Dom i vägen för norrmän går


Bäst för husfriden är

Att Norge alla medaljer hem bär

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards