Alla inlägg under augusti 2014

Av Christer - 19 augusti 2014 06:35

Om ni er röst lägger på mig

Så ska jag jobba för hela Bräcke kommun och dig


För i Bräcke behöver vi inte bli fler

När vi inte arbete åt alla ger


Däremot ska vi rätta munnen efter matsäcken

Så att fler slipper slita häcken


I Bräcke kommun ska det löna sig att bo och skatta

Med lägre avgifter åt oss som här natta


Högre lön åt de som här skattar liksom jag och du

Ger högre skatteintäckter här och nu


I upphandling ska egna skatteintäkter gå före andra

För att bibehålla service åt varandra


Jag vill ge en bonus till alla som i kommunen betalar skatt

Som finanseras av en fastighetsavgift som blir som ett ljus i vår natt


I en allvarlig kris ska Bräcke kommun i månader stå ut

Genom att vara självförsörjande till sista minut


I Bräcke kommun ska vi tänka land

Och inte till staden stå med utsträckt hand


En levande landsbygd bygger välstånd

Det förstår alla med behållet förstånd

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards