Alla inlägg under mars 2015

Av Christer - 31 mars 2015 08:00

Välkommen till landet som ger åt de som har

Och från de fattiga allt tar


Det klagas på högt skattetryck här

Och den som betalar högst är sjukskriven, arbetslös eller pensionär


Och nu tas bidraget till läxläsning bort

Och för de som har är det stort


Men att höja bidrag till de som har det svårt här

Det de styrande undvika lär


För det är bara ditt eget fel att du så det fått

Eftersom du inte tar ditt ansvar förstått

Av Christer - 30 mars 2015 09:30

Förra veckans vår

Blev nu vinter svår


Snön vräkte ner och många slet sitt hår

Andra gnuggar händer och gott mår


Och de som barfota börjat fick frusna tår

När de på verandan intog sin kaffetår

Av Christer - 29 mars 2015 08:28

Till SÄPO jag skriver nu

För jag är en säkerhetsrisk ju


Enligt miljöpatister blir jag det vid jakt

Eftersom jag då gillar död och slakt


Tillika är jag en av alla vapenägare i vårt land

Såna hederliga som straffas ibland


Jag har inte samma åsikter som stadsbor

Jag har frihet i mitt hjärta där jag bor


Därför tycker jag att det nu är nog

Och det därför finns fog


För att sätta stopp på trehundrasjuttio års utsugning av

Landet som våra förfäder oss gav


Jamtland klarar sig så bra

Utan Stockholm som allt ur oss dra

Av Christer - 28 mars 2015 08:06

Utomlands man rent vatten vill ha

I Sverige olika tillsatser man ta


Allt för att på det rena få smak

Utan för den delen smak av kloak


Nu här bredvid en bryggare puttrar

Och av morgonens klarhet en del huttrar


Utifrån köket det en doft sig slingrar

Och för kaffedrickaren koppen skakar av fingrar


Fingrar som håller koppen i skakande grepp

De sugna följer doften av kaffe utan depp


Får så i sig första koppen

Och det blir plötsligt liv i kroppen


Innan koppen likt en vandrande död

Efter koppen blir kinden av hälsa röd

Av Christer - 27 mars 2015 11:21

Miljöpartiet de gröna fortsätter sin väg i vårt land

Ödelägger hela landsbygden med sin hand


Med stöd från Socialdemokraterna för Stockholms välfärd

Mot landsbygdens utarmning går deras färd


Nu de höjer drivmedelsskatten

Och för landsbygden blir det rena natten


Men målet deras är väl att flytta oss alla

Till den nya bostadssatsningen i Stockholm det balla


Trodde faktiskt att de brydde sig om hela vårt land

Och inte skulle dra bort sin hjälpande hand


Men nu vi ser meningen med politiken  som förs

Där allt går ut på att döda det som på landsbygden görs

Av Christer - 24 mars 2015 07:43

På en sovietisk karta från nittonhundraåttio jag såg

Vägar och stigar precis där de låg


Mer detaljerad än våra svenska de var

Skogskojor visades också de som fanns kvar


Vilka skötte deras kartläggning här

Kan de vara de som var ute efter bär


Nu en sån karta jag använder

När jag skogskojor letar med egna händer

Av Christer - 23 mars 2015 10:36

Affärsmän tänker bara i affärer de

Bryr sig inte om det i världen de se


För att göra bra affär man ej

kan tro på demokratisk grej


Likt araber mot kvinnor gör

Då de bara ser affärer som dör


När det gick bra för Hitler i Europa

De höjde sin röst för Hitler och ropa


På hans ordning och reda

Och att han kapitalet från de röda freda


Sen när det för Tyskland vände

Vart de inte brydd för vad som hände


Vände så snabbt kappan efter vinden från väst

Gjorde så affärer med den  sidan bäst

Av Christer - 22 mars 2015 08:15

Nu trafikverket salt i förebyggande strör

Vägen av salt alldeles vit


Till våren växterna dör

Och vägkanten blir brun som skit

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24
25
26
27 28 29
30 31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards