Alla inlägg under mars 2011

Av Christer - 27 mars 2011 14:52


En person som förr kallade sig persona non grata


och då han skotrar hata


 


Nu han arbete med terrängfordon har


såna som snart allt tar


 


Glömt det han förr hatade så


bara för att makten få


 


Nu han avundsjuk ser sig ikring


allt ska till hans innersta ring


 


Det inte andra får


för det fäller han ingen tår


 


En lakej för de stora han är


liksom hans företrädare han bär


Ansvaret att på små klanka


och helst göra de riktigt panka


 


Själv han av saken njuter stort


glömmer att han själv snart far bort


 


Glömd av de han gjort sitt slit för


bitter till slutet när han dör


Av Christer - 26 mars 2011 00:08

Ett stort grattis till min far i da

som undanbett sig sitt kalas ha



Åttio år han fyller nu

vem tror det jag eller du



Firar han vi gör

och han är fortfarande i god vigör



Grattis grattis till dig från oss här

till dig som åldern med behåll bär

Av Christer - 18 mars 2011 23:50

Nu får ni hålla er för skratt

bara därför att



Jag än en gång i fällan gått

och en ny anklagelse fått



Jag inte här den er tillger

för jag tänkt att polisen på den ser



Jag inga bevis på oskuld har

men vill att någon utom den tar



För något stort fel det är

när jag har sett på det som inte finns här



Men syndabockar är bra för er

som inte längre än näsan ser

Av Christer - 7 mars 2011 18:51

Värd i skoterstugan

men hemma var frugan

 

VM på skidor

hon ej från for

 

Jag själv där under lördagen

femton besökare som fyllde magen

 

Två stycken från skoterdårarna

kom in och värmde tårna

 

Med gps de märker skoterspår

så att alla rätt led får

Av Christer - 5 mars 2011 09:47

I snötäckta marker vida

vi ut på tur ska skida

 

Ut i djup snö och glida

för att sen känna svetten svida

 

Upp för backar vi slita och lida

men ändå fortsätter vi sida vid sida

Av Christer - 4 mars 2011 07:34

Ett litet gäng på möte satt

där de planerade ett litet spratt

 

Under planeringens gång

nya tillkom med syn så trång

 

Planeringen så alvarlig blev

av de med samhällssyn så skev

 

De tolkade lagen på eget sätt

de som var kallad av dyr rätt

 

Likt den Ryska björnen

de tog medlemmar till örnen

 

Kramade ur dem vett

och etikett

 

Till krig gjordes det spratt

som nu tystnar vårt skratt

Av Christer - 3 mars 2011 07:30

En upphandlare så klok

uppträdde som en tok

 

Straffade kommunens egna företag

bara för att tillfredställa sitt eget jag

 

Gjorde allt för att slå ut de små

skyllde på att lagen är så

 

Men vill man

så kan man

Av Christer - 2 mars 2011 07:28

Posten ett stort grattis till er

för att ni äntligen mig morgontidning ger

 

Slog upp tidningen och läste om Sveriges medaljhopp

men visste redan att det var en flopp

 

Och vädret idag

var visst från igår ser jag

 

Men vädret stämmer ju inte ändå

så det får väl ändå gå

 

Nu kan du själv kolla ditt stjärntecken

när du kravlat fram under tjocka täcken

 

Där står det vad du gjorde igår

och då får du se om du gick i rätt spår

 

Och ett pensionsbolag har snart

på postutdelningen mera fart

 

Skicka ett brev till dig själv om trettio år

och en hälsning till dig från igår

 

Så nu får LT Posten tacka

för att utdelningen sacka

 

Och att jag tidningen sa opp

den som förr med nyheter fyllde min kropp

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards