Alla inlägg under november 2011

Av Christer - 30 november 2011 22:44


Tackar TV4 jag gör


För att ni skidskyttet på TV förstör


 


Med reklam var kvart


Ni fick mig att se svart


 


Snart får väl skidskyttarna stilla i spåret stå


Så att ni er reklam kan ut få


Av Christer - 21 november 2011 21:29


Tog en pizza i Lillänge


Det gör jag inte om på länge


 


Salami och bacon beställde vi


Med härsken salami i


 


Pengarna vi tillbaka fick


När vi därifrån gick


Av Christer - 13 november 2011 18:56


I Dalarna sex gånger nej


För skyddsjakt på varg i Dalarna går ej


 


Däremot i Småland länsstyrelsen sa ja


För hundra får i Småland är viktigare att ha


 


Beror det på vart vargen är


När den på värdefulla gener bär


 


En annan varg fick från en sameby flyga


Vägen till Örebro den dryga


 


Där den hemlängtan fick


Och upp till Idre gick


 


Nu den ny resa ska få


Till södern än en gång dess resa gå


 


Mikael Karlsson Naturskyddsföreningens ordförande


Lyckas med ett riktigt ord rörande


 


Löshundsjakten äventyrar både varg och hund


När varg som attackerat hundar skjuts efter en stund


 


Borde då inte samme man


Säga detsamma om ren och får han


Av Christer - 8 november 2011 07:27


Rädda Grekland


Med gemensam EU hand


 


Kraven från en europisk gemenskap


Bort från folkets galenskap


 


Har ni glömt att demokrati


Ska folket inte lägga sig i


 


Nä, vi de ekonomiskt visa


Ska lära folket rätt visa


 


Sälj ut statlig egendom


Privatisering är vår dom


 


Det sista lilla kapitalet landet har


Det får det inte ha kvar


 


Har ingen av historien sig lärt


Att när ekonomin det enda är er kärt


 


Nationer, riken och unioner


Alla de falla ner


Av Christer - 4 november 2011 17:27


En resa i arla morgonstund


Upp tidigt och trotsa John Blund


 


Till Klykland färden bar


Ner till Ånge jag var


 


Att få igenom en explorer var mitt mål


Utan att smörja den med tvål


 


Lagret och lampan var dess förra fel


Fastän båda var hel


 


Nu blev fordonet underkänt en gång till


Och i mitt huvud står det still


 


Vänster dörr ur funktion var


Smörj dörren var deras svar


 


Det finns ingen med sämre flyt


Och det är inge skryt


Av Christer - 3 november 2011 21:23


Trevligt besök idag


Ja det hade jag


 


Anton på besök här


Han hela veckor i stan är


 


Kommer hem någon helg


Sist när jag jagade älg


 


Långt mellan besöken hit


Förr var det med stor flit


 


Sitter nu åter här


I min egen misär


 


Åter tystnaden sig sänker


Sitter här ensam och tänker


 


Blir det så här


Att bli pensionär


 


Vänta dagligen på besök


Även om det innebär stök


Av Christer - 2 november 2011 23:04


Grekland får EU att skaka


Folkomröstning om deras ekonomiska kaka


 


EU ekonomiska skikt


Tolererar inte slikt


 


Att folket får använda sin röst


Och skapa för bankerna ekonomisk höst


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards