Alla inlägg under december 2013

Av Christer - 20 december 2013 09:52

Fredagen den trettonde december

Blir ett riktigt remember


Det var då kommunledningen i Bräcke

Stoppa huvudet under täcke


Under torsdag kväll passerade Ivar

På radion det lät som om Bräcke ej drabbat var


Värme och vatten att hämta i Berg och Ragunda

I Bräcke ledningen för verkligheten blunda


På måndag de plötsligt vakna

När de på radion hörde vad kommuninvånarna sakna


Draxsten på radion sa att de gjorde allt de kan

Och skyllde på förd rikspolitik gjorde han


Vad hjälper det när krisen ett faktum är

Det går bra att sitta på stol varm där


Lasta en bil med vatten och far ut

Till alla i kommunen som på ström har slut


Då ni visar att ni bryr er

Och kommuninvånarna er bättre ser

Av Christer - 12 december 2013 08:58

Avreglering skapar vinst

Till ägarna inte minst


Förr var vi ägare

Nu vi blivit prisjägare


Elbolagen så fattiga är

Ägarna ansvaret bär


Nu de höjer avgifter fasta

Därmed basta

Av Christer - 10 december 2013 09:06

Nu det västerut bär

För att prova livet där


På andra våningen ska jag sova

Det är lagomt högt vill jag lova


Gillar inte höjder jag

Får nu träna på det ett tag


Något att göra jag får

När jag får trampa i nya spår

Av Christer - 6 december 2013 10:52

Till dig som skyller mig för drev

Du har fått bilden helt skev


Ta och lyssna på de ikring

Och försök förstå någonting


Läs kontraktet och du ser

Varför du ska betala mer


Tre månader efter uppsägningsmånad där det står

Och vad är det i det du inte förstår


Mitt namn får dig att se rött

Men jag på anklagelserna börjar bli trött


Varför ödsla energi stor

På något som kraft snor


Bättre att framtiden ta oss ann

Än att beskylla en oskyldig man

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards