Alla inlägg under mars 2010

Av Christer - 26 mars 2010 22:54

Nu jag i veckan sparat el

och det känns inte helt fel

 

Sparat in procenten som jämtkraft tar

när man delar inbetalningen som kontant var

 

En del i centrum sätter kunden

andra på pengar tänker hela stunden

Av Christer - 26 mars 2010 22:54

Nu jag i veckan sparat el

och det känns inte helt fel

 

Sparat in procenten som jämtkraft tar

när man delar inbetalningen som kontant var

 

En del i centrum sätter kunden

andra på pengar tänker hela stunden

Av Christer - 17 mars 2010 21:38

Jämtkraft

Det sämsta elbolag jag haft

 

Tänker mest på pengar de gör

ej på kunder som de bör

 

Jag är nu en dålig kund

som för räkningen får slita hund

 

Men när kontraktet går ut

jag snabbt dem byter ut

Av Christer - 14 mars 2010 18:51

Norge främmandet har nu farit

När de hos oss under helgen varit

 

De om fredan kom hit

Efter vi flidd ihop med stort flit

 

En riktigt trevlig helg det blev

Fast vi inte ur gryta åt med slev

 

Nu de åter tagit färden västerut

Till Verdal och Stiklestad resans slut

Av Christer - 12 mars 2010 20:44

Har ni firat idag

det har jag


Vad har jag firat då

inte var det Victoria ni må förstå


Utan vår nationaldag det är

med allt som det innebär


Låt oss bli en egen region

likt en egen bastion


Som med egna naturresurser sig själv klarar

när Stockholmarna på bidragen sparar


Bidragen som vi förlorar på

bättre vi källskatten åter må få

Av Christer - 10 mars 2010 17:48

Två små grisar hamna fel

men helt rätt enligt en del

 

Likt andra små nassar

som i skiten ofta tassar

 

De kom till Nordland

från livligt trädgårdsland

 

Med ljus hud och ögon blå

fin hållning och stam hade de likaså

 

Men från tugget kom det

en stinkande trögflytande smet

 

En smet som sprider sig runt

till alla som pratar strunt

 

Ett virus med okänt ursprung

som drabbar både gammal och ung

 

Undulater sjöng deras sång

i buren så trång

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards