Alla inlägg under augusti 2009

Av Christer - 31 augusti 2009 10:31

En tjuvfiskare som tyckte han var smart

drog en massa fisk med fart

 

Varför ska jag spara fisk åt andra

när dom mig ändå klandra

 

Fyllde så frysboxen full gjorde han

som en fiskare så sann

 

Träffade så en tillsynsman till sist

undrade hur han skulle ta sig undan med list

 

Kortet har jag hemma om du vill se

det har jag aldrig me

 

Tillsynsmannen gick inte med på det

och undrade varför han från avgiften smet

 

Det var så dyrt och svårt att få tag i kort blev hans svar

och jag har inga sedlar kvar

 

Sextio kronor för fiske ett dygn

stack i hans hjärta såsom ett stygn

Av Christer - 28 augusti 2009 10:47

När ni ger Region mitt ert stöd

Östersunds sjukhus snabb får sin död

 

Varför ha två stora sjukhus i regionen kvar

när ett kan läggas ner så att pengar ni spar

 

Tror ni mig inte så se på Östra jämtlands räddningsförbund

hur många brandmän finns där i denna stund

 

Men nu det blir ännu större med Jämtlands räddningsförbund

då alla kårer läggs ner utom Östersund

 

Med de ledande personerna i vårt Jamtland

som skapar en region med tiggarhand

 

Allt av värde de förskingrat iväg har

inte ens jobb finns det kvar

Av Christer - 27 augusti 2009 00:18

Ikväll på Tv:n i vit skrud

talade Harriet Jorderud

 

Om förträffligheten med Jämtlands läns landsting

men förstår hon verkligen någonting

 

Stafett läkare inom vårt landsting

är ju mer vanligt än ingenting

 

Att man som patient ska samma läkare ha

enligt lagen det tydligt är så det ska va

 

Men Harriet du med privatläkare

fixar bara en massa stafett-kväkare

 

I Härjedalen en patient dog

förstår ni inte i landstingsledningen att nu är det nog

 

Uitto, Jorderud mfl ta ert ansvar och gå

tror ni inte att fotfolket det här förstå

 

Att ni sitter där för arvodes skull

bara för att förbättra ert eget hull

Av Christer - 24 augusti 2009 12:45

I helgen vi på holmen åt kräftor och räkor

och på hällorna vi sprang utan skor

 

Helena min syster sa att det inte längre behövs flytväst

för med simkortet flyter man bäst

 

Trevligt med stugan kvällen lång

fast vi inte sjöng nån sång

 

På vägen hem vi punka fick i Hunge

Kan spiken i däcket varit från nån busunge

 

Naturligtvis inget reservdäck med

så far min fick fara ända från Sve

 

Nytt däck så vi fick på

så vi slapp att  hem gå

Av Christer - 20 augusti 2009 22:44

När du från din kvinna hör hela ditt namn

så kan du vänta dig att hon inte vill ha dig i sin famn

 

Då du något fel gjort

och det minsta du säger gör hon stort

 

Då passar ordspråket att tiga är guld värt

det har jag mig fått lärt

Av Christer - 18 augusti 2009 23:13

Höst och mörkrets tid det är

och skogen är full av goda bär

 

Ur skogen hämtar jag min mat

som jag sen lägger upp på fina fat

 

Äter så det friska vilda som skogen ger

kött och bär så goda att man bara längtar efter mer

Av Christer - 17 augusti 2009 22:55

Idag jag cyklade till sjöändan jag

där Blade och jag tog ett bad ilag

 

Fortfarande är det varmt i Revsundssjön

fast varmare är det i Bensjön

 

Träning och badning för Blade gör gott där

likaså för mig när jag tar mig ett dopp här

 

Vattnet kyler kroppen gott och skönt

gör cykelturen verkligen lönt

Av Christer - 16 augusti 2009 12:32

Landstingets stora stafett fortgår

och i vården sätter den sina spår

 

Skattepengar till att hålla läkar stafetten igång

hörs i direktörens rekryterar sång

 

I den politiska ledningen får slantarna stopp

flödet verkar inte lösas opp

 

Och i ledningen finns tre landstingsråd

då förstår jag att vi inte med vården har råd

 

De sitter i ledningen och värnar sin plats som en propp

finns det ingen läkare som kan lösa den opp

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards