Alla inlägg under juli 2011

Av Christer - 12 juli 2011 09:42


Någon om natten smyger här


Hittar något som han med sig bär


 


För det mesta något gott


Utav fjäderhögarna jag förstått


 


Men i natt han något annat tog


Av smaken fick han nog


 


Borsten fulla av fett


Gjorde han ej mätt


 


Kroppen lång av plast


Släppte han i all hast


 


Lämnad på gräsmattan den låg


När jag den i morse såg


 


Skoborsten tuggad var


Där den blev lämnad kvar


Av Christer - 9 juli 2011 18:52


Från yr.yr jag ser


Att solen skiner mer


 


På söndag med samma kraft


Så att det tar slut på min hallonsaft


 


Måndag och tisdag på moln bär


Kan släppa ur sig lite regn här


 


På onsdag veckan bästa väder


Den dagen bestämmer resten av veckans kläder


Av Christer - 4 juli 2011 13:37


Ni som på väderprognoser lyssnat


Och på deras prognoser lessnat


 


Lyssna till yr.yr


Med en prognos ej så dyr


 


Vädret fram till helgen här ni får


Och över solen behöver ni ej fälla en tår


 


Inga regnkläders dagar jag ser


Men ett parasoll kan ni bära med er


 


Träskor på fötterna blir bra


Om ni till Bensjö ska dra


Av Christer - 2 juli 2011 11:23

Så hände det igen

Från försäkringskassan inte en spänn



Först ett läkarintyg de ej godtog

Sen ingen försäkran de mottog



Läkaren fyllde i intyget fel

Men fullföljde sin del



Men försäkran som kom bort

Fast det med läkarintygen lämnade mitt hem så fort



Men försäkringskassan inget fel gjort

Fast de intyget slarvat bort



Ny försäkran de måste ha

Och den jag skicka in ska



Jag straffas för deras klantighet

Inga pengar blir min verklighet



Räkningar som skjuts opp

Med ränta på topp



Allt bara dyrare för mig

Bara för att de klantar sig


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards