Alla inlägg under januari 2011

Av Christer - 19 januari 2011 19:39

En reklamsäljare ringde hit hem

naturligtvis strax efter fem

 

Skulle viasat paket sälja

där man flest kanaler kan välja

 

Presenterade alla fördelar de hade

och jag lyssnade på allt han sade

 

När han till slut var klar

och av mig ville ha rätt svar

 

Då jag upplyste han

att jag ingen TV se kan

 

Spring ner på elgiganten han sa då

där har de bra apparater att se på

 

Inte så lätt det blir att ta sig dit

7 mil och risk för parasit

 

Om TVn i paketet ingår

till det pris jag för paketet får

 

Då jag intresserad är

det erbjudandet fick jag inte här

Av Christer - 11 januari 2011 15:43

Inte konstigt att det för svenskar trögt i skidspår går

när de sponsring från SJ får


Att komma i tid gäller ej längre SJ

Det kunde inte heller svenskarna i tour de ski


Många har i vinter fryst i SJ:s vagnar så kalla

Men i skidspåret vi ryst med självaste Kalla


Med tröga skidor hon kämpat mot mål

SJ fortsätter att med underhåll vara snål

Av Christer - 7 januari 2011 11:06

Sitter på Flottringen och snön yr

på vägen dit vi plumsa över en myr

 

Okörd skoterled vi trampade opp

då när vi tänkt oss storfisk dra opp

 

Stor fin fisk vi drar upp ur våra hål

som vanligt Antons krok fiskarnas mål

 

Plötsligt nått stort på kroken min

tungt och drar iväg mot land in

 

Spöt av plast böjer sig

händer det här verkligen mig

 

För en stund sen stod jag och frös

nu kämpar jag för att fisken ej ska komma lös

 

Nått under isen har min krok i sin mun

nu har jag kämpat en bra stund

 

Då den sakta följer med opp

samtidigt lossnar min hängselstropp

 

Men den rackarn ej upp ur hålet for

för den var alldeles för stor

 

Nu vi grövre borr må fixa

om vi på Flottringen ska fortsätta att fiska

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards