Alla inlägg under april 2009

Av Christer - 30 april 2009 01:35

Av regeringens politikiska pris

landsbygden hamnar i kris


Centern och hela Sverige ska leva jag trodde i mitt sinne

Men nu det fort bleknar bort i mitt minne


Sverige nu blivit ett fattigt land

där vi inte tar hand om varann


Galor som skänker allmosor

till de som förr trodde på styrets rosor


Mona Sahlin som styr rosornas rike

tycker vi alla ska bli hennes like


Käka toblerone köpta med skattepeng

tänk på det ni som sover på gatan utan säng


Mona tänker ändå på sitt eget bästa

när hon på husförsäljningen vill ha igen det mesta


Så ut och demonstrera den första maj ni som orättvisorna ser

troligtvis blir ni få bland de som tror sig veta mer

Av Christer - 28 april 2009 23:02

Först straffad för att bli arbetslös

straffet en vecka inkomstlös


Sen har A-kassan en handläggningstid på sex veckor

så ingen lön på två månader man får


Ska man då räkningarna till A-kassan skicka?

fast då får dom skrämselhicka


Men A-kassan får ingen avgift från mig

Blir jag då utesluten ur kassan säg


Ringer nu runt till de som vill av mig ha betalt

säger att denna månad blir det skralt


Men betalar så fort jag mina slantar fått

så de behöver inte bli utan lott


Hoppas nu det inte blir nåt mer fel

utan att jag får igen min inbetalda del


Eller har A-kassans slantar hamnat hos nån direktör

En sån där som är utan ansvar och inget gör

Av Christer - 27 april 2009 23:55

Influensa tider

Några lider


Halsen svider

Lungan kvider

Av Christer - 24 april 2009 22:57

Hört på reklamen om en knepig bot

som ni på tv kan se


Vill du ha hjälp att stå emot

gå in på systembolaget.se


Gå in på systembolaget och få stöd

till att påverka de unga


Låter som nykterhetspolitiken är död

och med alkohol lossnar bandet om din tunga

Av Christer - 23 april 2009 22:18

Inget är som väntans tider

Men väntan på pengar svider


Husmånad och alla räkningar betalas ska

Men vart kan alla mina pengar va


Inget från A-kassan har kommit än

Inte en endaste spänn


Hur länge får man vänta på första utbetalningen

Jag behöver den nu till husräkningen

Av Christer - 21 april 2009 23:28

Ett hjärta från en älgt

att ätas en speciell helg


Först i kryddlag

i en och en halv dag


I kylskåp det stod

och är nu utan blod


Sedan in i min ugn

i två timmar får man hålla sig lugn


Hundra sjuttiofem grader ställs ugnen in på

och hjärtat blir som jag vill ha det då


Sedan stoppar man en skiva i munnen

och all tid känns försvunnen

Av Christer - 20 april 2009 23:12

Ni som från staden i tidningar skriver

och på jägare jakt bedriver


Ni som så starkt ogillar jakt

vad kallar ni då er akt


Ni som hetsar ert byte mot stupets kant

gör er lustig, förnedrar och kallar dom för fjant


Läste nyss om en som tappat lien från sitt orv

tror han lagrar skär fast det mest liknar korv


Så tredje statsmakten för staden är

slaktar landsbygden som de ej har kär

Av Christer - 19 april 2009 22:54

En trevlig kväll efter åa

vi satt där på varsin låa


Titta på vattnet som sakta flöt förbi

och hoppades på en bäver där uti


Plötsligt långt därframme en våg

så vi undrade vad vi såg


En skrake och en knipa simma i lag

och gjorde vågor ett bra tag


Så hem vi gick i mörk kväll

och ingen fick höra någon smäll

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards