Alla inlägg under oktober 2008

Av Christer - 31 oktober 2008 20:20

Panik hos de som ej får nämnas här

när de skriver insändare till LT:s Per


Skriver som fd jägare om djurplågeri

fantiserar om allt däri


Han menar att fylla och grovt språk

hör till jakt och jägare som också gillar bråk


Men LT dementerade den som falsk skriven

av de som ej får nämnas här så av jakthat så driven


Men däremot de som ratar kött

gör mig så trött


De ska tvinga oss normala

in i grönsaker ätares dvala


Deras symbol likt risknippen

från forna dar som helst hör hemma på tippen


Av Christer - 30 oktober 2008 20:38

Svenska skidstjärnor med fart under foten

åkte i Norge och fick trafik boten


Synd att de inte får opp farten i spåren

när de ändå använder kraften i låren


Bättre att under foten ha skida

än att på gaspedal glida

Av Christer - 29 oktober 2008 07:17

Så har nu veckan efter klockomställningen kommit

veckan då man somnar utan slit

 

Till sängen den goa och mjuka

hinner man sällan veckan den tröttsjuka

 

Sover i soffa och fåtöljer

undrar av vad detta följer

 

Ont i nacken när man vaknar

bara för att man sängen saknar

 

Sen trött hela dagen

fast man fått mat i magen

Av Christer - 23 oktober 2008 18:16

Fick en ny DVD i min hand

en man stärker med sin kropp starka band

 

Stark i kropp och själ

om ni använder den väl

 

”Sätt på dvd:n idag”

och det gjorde jag

 

”om 3 månader kan du stå på huvudet utan problem.”

hur kan man det utan problem

 

Jag som är så ovig

ska yoga få mig så vig

 

Att jag fötterna uppå huvudet får

när jag inte ens ner till tårna når

 

Sitta och se på TV har väl aldrig varit bra

bättre är väl med ved slita och dra

Så vi får se om 3 månaders dvd tittande

gör mig vig av allt sittande

Av Christer - 22 oktober 2008 22:55

På tur med min två fyrtio femma

och Karin var kvar hemma


När tanknålen till botten föll

vad var det nu för töll


Lyset tappa lystern och blev rödaktigt

undrar om det här är på riktigt


Hjälpte lyset leta lystern jag

och det tog ett bra tag


Ute skymde det

ja mörkt blev det


Såg knappt vägen

fast jag prövade alla ljuslägen


Nådde så hem till slut

hade inte ens tut


All el var utslagen

och jag helt medtagen

Av Christer - 20 oktober 2008 23:17

Nu jagas Sveriges jägare

inte ens kungen går fri


I en tidning idag anklagas en 50-årig jägare

för att ha mördat en 29-årig kvinna läste vi


Att han är jägare

vad har det med mordet att göra


Beror det på att han är vapenägare

och hot mot vilda djur utgöra


När björnar en människa tar

kan man räkna med att det en jägare är


För björnen segt kontorsfolk spar

för de på tänder tär


Och kungen får länskritik

han förstår inte vargfrågan


Vem har bett Rovdjursföreningen att företräda länet med dess kritik

jag tror att kungen är bland de bättre vetande i vargfrågan

Av Christer - 18 oktober 2008 22:51

Storoxen kuta över myra

jag tror klockan var fyra


Jakten var naturligtvis slut för dagen

och på passet kände jag mig slagen


Storoxen med nitton pinnar kuta

över Kattmyra som mot Angelsjön luta


Upp mot Sösjös Per Nils berg i all hast

och där stod jag med tappad haka mitt kast


Plundrat gevär vid pass tjugofem

när jakten var avslutad och jag på väg hem

Av Christer - 16 oktober 2008 20:22

Nu ni på Naturvårdsverket är det tid att vakna

innan ni i vargfrågan blir helt nakna

 

Nu när Hans Majestät Konung Carl Gustaf XIV

tog bladet från mun och sade

 

Att det är hög tid att vargar börja jaga

innan de folk börjar taga

 

En varg explosion vill vi inte ha

så att vargen alla husdjur ta

 

Nä, tillåt jakt på varg

innan vår natur blir kall och karg

 

För att inte framkalla ont blod

och hindra mindre mod

 

Så är det min tolkning på

Konungens krav på vargjakt då

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards