Alla inlägg under december 2008

Av Christer - 31 december 2008 01:14

Ett snabbt besök i Östersund

men hann vara där en stund


Efter ett samtal med Frösö Lindareverkstad

besökte jag vår enda stad


Med mig hade jag vattenpumpen i delar

för att se om det är mer än kabeln som felar


Bra och snabb service det var

sen hem fort det bar


Så ner i hålet igen och sänkte pumpen

fick problem med lilla slang stumpen


Bra hjälp av Anton jag fick

och tillslut sa kopplingen klick


Skruva ihop och gjorde ett test

inför kvällens efterlängtade vattenfest


Men festen i kväll uteblev

en ny läcka det där nere blev


Så ännu en kväll att bära hinkar

och spola klo när man pinkar


Hoppas jag får vatten innan årets slut

så jag får skjuta salut

Av Christer - 30 december 2008 00:30

En hårande hund det går här hemma

lämnar tussar större än en femma

 

Men på golvet tussarna yr

å det känns som man går på myr

 

Men som komplement

till våra kalla element

 

Är det alldeles förträffligt

och inte minst sagt fiffigt

 

Men Karin jagar tussarna små

tur att hon har jakt intresse ändå

 

Ska vi hinna få tussarna ut

innan det gamla året går ut

 

Fast vem vet vart det gamla året går

själv jag lämnat efter mig flera år

 

En fråga till alla er

som inte åren i backspegeln ser

Av Christer - 28 december 2008 19:56

Igår vår vattenpump dog

och åt det jag inte log


Anton han skulle bada

men fick inte ens vatten till att vada


Ner i hålet jag gick

letade felet där jag fick


Mörkret sig sänkte

och ingenting därnere blänkte


Fick felsökningen uppskjuta

för att in och av rak fisk njuta


Nubbe av Skånsk akvavit

och Pilgrimsta julöl i fin svit


Idag jag åter i hålet klev ner

för att se om jag såg något mer


Hittade så felet där

eländes pumpen havererad är


Inte konstigt att motorskyddet löser ut

när pumpen nu är helt slut

Av Christer - 27 december 2008 23:24

Det ni kallar för djurförtryck

kommer aldrig i ÖP:s tryck

 

Med källor inom de som ej här får nämnas

finns de redaktionella i Öp:s  grupp som ej får nämnas

 

Så här kommer min fråga till er

som inte passar in i er sfär mycket mer

 

Om en varg  tar sitt får

fäller inte dess bonde en tår?

 

Om jag mister min katt

är det inte värt en skatt?

 

Får rovdjuren inte äta sig mätt

är inte det deras rätt?

Av Christer - 26 december 2008 22:12

Dags för mellandagsrea

och de som redan handlat blir snea


Dumpade priser inom elektroniken

som följer pris sättartekniken


Men ni kunder håll ut

tills mars och april när slantarna tar slut


Då alla varslen och uppsägningarna går ut

kommer priserna att sänkas utan prut


För när inga har råd att köpa något

och knappt har råd med mat och något gott


Så har ekonomin bromsat in totalt

den står still och har gjort halt


Åt dem som har det ska vara givet

och ni medel lösa skyll er själva är det skrivet

Av Christer - 25 december 2008 19:27

Mat och julklappar kors och tvärs

och på klapparna är det vers


Ätit så jag är alldeles stinn

känns som jag ska ramla av pinn


Fina klappar jag fick

och gäster kom och gick


Nyss jag grisfötter åt

och hörde fin jul låt


Lyssnade på mittradions fina julmusik

och inte riksradions som var vass som spik


Datorn skriver på norsk idag

hoppas den ger opp efter ett tag

Av Christer - 24 december 2008 09:14

God jul jag önskar er

nu dagen då de flesta ler


Idag ska det ätas julbord

hoppas att det av marsipan är gjord


Men det bästa på bordet är maten

den som fyller de dignande faten


Nu man magen fått ner

bara för att kunna fylla upp den mer

Av Christer - 23 december 2008 19:30

I kväll det Julaftonsafton är

och vi närmar oss julkvällen som vi håller så kär


I kväll man rimmar på paketen

och nu ska jag till med dessa arbeten


Här kommer en del av de jag tänkt mig

rakt ur huvudet ner på lappen bredvid mig


Är det en braa

klapp att ha


Den håller gettran på rätt ställe

så du slipper händran från en främmande sälle


Det var paketet till Karin de

här kommer ett te


I boken nedtecknats det som visas här

ni slipper ut på kalla brokvisten där


Ibland blir det hett

och ni badar i svett


Sen blir det kallt

och den här täcker allt


Det var två av mina rim

som håller hjärnan min i trim


Nu måste jag de på lappen fästa

så att jag i jul får festa

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards