Alla inlägg under januari 2015

Av Christer - 29 januari 2015 11:19

Igår när jag till flyget for

Jag fick en överraskning stor


Träffa någon jag inte sett på länge

Sist kanske var på Lillänge


Prata länge gjorde vi

Där hon satt brevi

Av Christer - 28 januari 2015 07:28

Till er som med osanning fara

Ni som hela tiden må tänka hur ni svara


Tänk om ni höll er till sanningen bara

Så ni kan njuta och bara vara


Sanningen är ingen handelsvara

Den nakna sanningen lämnar er bara


Lögnen som ett sår som vara

Samvetet rider som en mara

Av Christer - 26 januari 2015 08:22

Livets vägar äro outgrundliga någon sa

Att välja framtida väg att ta


Hur man än väljer då

Vet man inte förrän efteråt hur det gå

Av Christer - 25 januari 2015 09:46

En strålande vintermorgon så klarPå mycket har jag nu fått svarSå jag kan fortsätta mot utstakat målSå känns kroppen skrubbad av tvålFramtiden minÄr också dinMinns när vi möttes känns som igårMånga minnen vi sen fårNär vi sätter oss i gungstolen dåNär dom på hemmet kastat in oss då

Av Christer - 24 januari 2015 10:38

Det klagas på tiggare nu

Det gör nog även du


Tiggare visar att samhället misslyckats

Det är hemskt att se kan tyckas


Men det är det samhället vi valt

Och drömmen om rikedom vi svalt


Att några ska ha allt

Och för majotiteten blir det kallt

Av Christer - 22 januari 2015 09:34

Mer pengar till bönderna för mjölken ropar alla

Och Arla ger bönderna handen den kalla


Så ska vi konsumenter öka Arlas vinst då

Är det inte bättre de betalar värdet för mjölken de få

Av Christer - 21 januari 2015 09:22

I natt jag sovit två timmar jag

Får se om jag kan fylla på idag


Låg och läste till efter två

Sen jag inte sova kunde då


Strax därefter trodde ja en fas gått

Gick ut till stolpen så smått


Alla säkringar hela där

In och kolla säkringsskåpet här


Där en grön rackare löst ut

Då blev det på det jobbet slut


Tillbaka till sängen för att sova

Men det fick jag inte kan jag lova


Sitter nu här och knackar

Med tanke som sackar


Måste nog en stunds sömn få

För annars undrar jag hur det här gå

Av Christer - 20 januari 2015 07:58

Med krossade hjärtan vi framåt går

Båda vi lika illa mår


Rädd att bli sårad avgjorde ditt val

Bara för att slippa hjärtats kval


Fast jag vet att du älskar mig

Då dina ögon avslöjar dig


Tillsammans vi mår så gott

Att vi struntar i koja och slott


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13 14 15 16 17 18
19 20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards