Alla inlägg under augusti 2013

Av Christer - 31 augusti 2013 08:31

Många går nu i väntans tider

Allt startar på måndag sent omsider


Med hundar och folk det till skogen bär

Samsas med bärplockare som redan är där


Alla de frysen vill fylla

Även en skafferihylla


Som det ser ut

Tar det aldrig slut


En del år mycket ger

Ett annat år man inget ser


Men naturen har sin gång

Och dess historia är lång

Av Christer - 27 augusti 2013 05:46

Ett gott skratt förlänger livet

Det för de flesta är givet


De andra gör livet kort

För de av vår sort


Börja dagen med ett flin

Det gör dagen lång och fin

Av Christer - 23 augusti 2013 05:53

Nu jag mina dar i Sundsjö gjort

Tiden den har gått fort


Nu Bertil tillbaka Bert får

Och över det släpper han ingen tår


Snarare en glädjes suck

När han slipper mitt vattenkluck


Eva slipper näsavtryck på fönstret få

Och grushögar efter mig där jag gå


Nu häcken rensad är

På nya mot sjön där


Klippt och ansad under pilen

Å jag slipper åka långt med bilen


Kommer att sakna vackra vyn

Med kyrktornet i skyn


Också Sundsjö kyrkoruin vid sjön

Med hallon och plats skön

Av Christer - 22 augusti 2013 05:52

Mitt andra hem på skjutbanan är

Där jag andra skjuta lär


Många träna flitigt här

Innan det ut i skogen bär


Sen ut på passet där

Stora frågan kommer viltet när


Nu över soffan hänger ej gevär

Och det för tjuven ställer till besvär


De utanför jägare och skyttars sfär

Tror att vi på naturen tär


Men vi liksom björnen har maten kär

Allt från kött till bär

Av Christer - 21 augusti 2013 05:41

Morgon så ljus och klar

Dimman över legdan far


Jaktlusten i kroppen kryper fram

Tittar i skåpet om man har nån am


Förra veckan bockstart

Idag fälls första björnen snart

Av Christer - 20 augusti 2013 06:11

Trettio mil isär

Här hemma en misär


Skype varje kväll

För att få sitt gnäll


Till helgen du kommer hem

Jaa, oftast kring fem


Äter och trivs ihop

Dricker kanske ett stop


Somnar sen framför tvn här

Ingen mig till sängen bär


Vaknar och till sängen tassa

Där jag får känna armbågar vassa


För ett oljud jag ej har hört

Men som dig ofta stört

Av Christer - 19 augusti 2013 23:36

Jag känner en tjej som heter Eva

Hon med armarna ofta veva


Hon slår ut sin kaffekopp

Innan hon den druckit opp


Torkar upp det med ett skratt

På platsen där hon satt


Skrattar åt det mesta hon gör

Skrattet smittar som sig bör


Lättar upp stämningen där hon går

Gör så att alla bättre mår

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards