Alla inlägg under april 2010

Av Christer - 27 april 2010 16:22

Nu gör fattig Sverige sitt återtåg

drabbade blir de med inkomst låg

 

Samhällsansvaret finns ej kvar

i takt med att avregleringar far

 

Bolagen har inte råd med underhåll

utan har blivit giriga troll

 

Vinster fyller ficka full

den som har vill ha mera gull

 

Till slut girigheten svalt allt

och då blir det kallt

Av Christer - 22 april 2010 17:31

En lärare med eftermiddag så tung

kände sig inte längre så ung

 

Gick in till eleverna med tunga steg

undrar varför man håller på med sånt här kneg

 

Dag ut och dag in samma sak

och dagarna de går i sakta mak

 

Ute skiner solen och värmer gott

tänk om jag ut i solen fått gått

 

Eleven i skolbänken satt

lektionen kändes som tung natt

 

Tänk om läraren nåt ville mig lära

och inte bara stå där och svära

 

Han verkar helt ointresserad av mig

när han i huvudet kliar sig

 

Eleven och läraren hem går

efter ännu en dag som känts som flera år

 

Bägge med huvud tunga

väntande att lov få sjunga

Av Christer - 9 april 2010 20:17

Efter hemfärd från Blåkulla

har Ingrid som inte heter Ulla

 

Fått en ny bländande kvast

för att kommunalrådet sopa bort i all hast

 

I hennes framfart vi mister det mesta

eftersom hon anser sig vara den bästa

 

Säljer ut det hon kommer över

bara för att själv komma över klöver

 

Under hennes tid i huset

har det blivit långt till det ekonomiska ljuset

 

Med en massa projekt som givit henne lön

men åt oss skattebetalare bara en massa stön

Av Christer - 8 april 2010 20:17

Ett brev damp i lådan ner

från en som sitt misstag ej ser

 

Rösta han gör ej

när andra ändå röstar nej

 

Bättra än att företräda sitt land

han minglar runt och äter ur andras hand

 

Ett svek så stort

att han från sin plats ska bort

 

Men likt Mauds marionetter

han på inlagd väg sprätter

 

Uppför sig som en usling

han med namnet…

Av Christer - 6 april 2010 22:05

Nu är påsken slut

och alla vi på isen for ut

 

På långfredag äggtoddy på Flottringen

från sju till två på spöt kände ingen

 

Påskafton Anton å jag på Bensjön gick ner

abborre jag i hålet ser

 

Fram och maggoten knycker

så det i spöt rycker

 

Som napp det kändes då

men jag aldrig fisk kan få

 

Påskdagen Flottringen med Karin då

fisken på kroken nappade då

 

Men ur hålet den ej ville opp

nån där nere sa säkert stopp

 

Annandag påsk Flottringen än en gång

med Göran till sällskap dagen lång

 

Först drog han opp en abborre stor

sen en röding strax under kilot upp ur hålet for

 

Flytta så till metarhälla där han tog den största

en röding till större än den första

 

På min lott blev det fem napp

och alla på min krok fastna slapp

Av Christer - 1 april 2010 06:31

Årets bästa dag

och även skärtorsdag

 

Gräsmattan kommit fram idag

hoppas jag slipper kratta jag

 

Och dåligt väder de lovat har

men här lyser solen alla dar

 

yr.no och klart.se spår vädret halvbra

allra bäst är yr.yr de andra kan faktiskt dra

 

I helgen det blir sol här

men inte hos er där

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards