Alla inlägg under mars 2008

Av Christer - 30 mars 2008 23:01

Idag var det högmässa i Bräcke

så Anton fick inte dra sig under täcke


Fast i går natt ändrades klockan åt nå håll igen

så vi kunde ha blivit sen


Predikan handlade om tvivel och tro

tvivel som inte lämnar en i ro


Tvivel om vilken väg vi ska gå

om vi väljer fel hur ska vi då må


Tror vi på det vi gör

eller tror vi på nåt som man bör


Tänk på vad tvivel och tro

kan fylla våra liv med oro och ro


Så utan tvivel finns ingen tro

och utan oro ingen ro


Mitt störta tvivel i morse var

vilken klocka jag ställt rätt har


Min tro sa mig att det nån måste rätt vara

men vem kan på det svara


Tvivlet infann sig snabbt igen

svaret får jag säkert sen

Av Christer - 29 mars 2008 22:27

Det här får Jonny att undra

om jag är riktigt hundra


Först ny bil som verkligen är ny

inte som mina övriga sjunkna i dy


Och idag jag tvättat bilen har

tog bort saltet som var kvar


Fast jag använde slangen jag

och Karin tog svampen ett tag


Hon släppte aldrig svampen

jag fick aldrig använda den


Så egentligen var det hon som bilen tvätta

jag tog bara chansen att få vatten skvätta

Av Christer - 29 mars 2008 00:14

Det här är till Maggan och Margit

som med min grammatik slitit


Även Maj Klensmeden försökt mig förstå

varför grammatik är något att stå på


Om ni nu det här läser

så hoppas jag att ni ej fräser


Av min misslyckade grammatik

och er lyckade pedagogik


Men här får ni materielet till undervisningen er

använd den till era elever


Se på texten här och ordna den rätt

så kanske Christer förstår sin grammatik på rätt sätt


Fast vem kan lära gamla hundar sitta

kanske den som får mig att rätt meningsbyggnad hitta


Gick igenom en massa betyg igår

därför det kommer fram en massa gamla spår


Samlat betygsdokument från Bräcke Gymnasieskola & Komvux jag hitta

och jag på dem titta


En hel del minnen dök upp

som prusiluskans tupp

Av Christer - 28 mars 2008 13:15

Igår jag scannade en massa dokument

som jag skulle vidare ha sänt

 

Började klockan ett på dagen

och det var bra för tagen

 

Klar först tre i natt

trodde jag skulle få fnatt

 

Provade att ett dokument få

men det ville inte gå

 

Så det fick bli en Marjasin

klippa och klistra bilderna in

 

Till slut så var dokumentet klart

men att det var tvungen att gå med så låg fart

 

Jag trodde det skulle gå i en hast

så fort att jag ej behövde rast

 

Rasten jag ändå inte tog

jobbade i ett tills jag fick nog

 

Men då till sist klockan tre i natt

dokumentet på mail iväg satt

 

Bekräftelse att det målet nått

upp på skärmen jag fått

 

Hoppas att dokumentet till belåtenhet var

till de som skulle beskåda det och lämna svar

Av Christer - 25 mars 2008 22:00

Hämndens sötma är ljuv

när de straffas som kallar andra för tjuv

 

Inte så bra att i glashus kasta sten

när hon själv är en

 

Hon som gav leksaker ben så de gick

till en annan som dem fick

 

Utan att fråga någon om lov

passade hon på när andra sov

 

Listan kan göras lång

när sinnet gör mig vrång

Av Christer - 24 mars 2008 08:54

Till er som ser allt genom filter färgat

och på så vis får allt ärgat


I politikens värld väger färgen mest

inte om förslaget verkligen är bäst


Mässing lyser som guld när den är ung och ny

ändrar färg när den blir äldre ty


Varför hoppar så många nya politiken av efter några år

när de som är inne säger att de påverkar går


Därför att de nya vill påverka och ändra en del

varför trampa i samma spår som de tycker är fel


Men då de etablerade säger vänta och se

det är vi som bestämmer tycker de


Är du nickedocka då

du klättra i karriär må


Är politikerna till för egen flärd

eller att förbättra våran värld


När de sin trygga post nått

glömmer de oss som dit dem fått


Ni som då genom färgat filter se

ställ er bredvid och på saken se


Måste partipiskan ljuda för er

innan ni förslaget ser


Törs jag rösta efter egen övertygelse då

eller för att topp placering få


En topp placering med eget kort

gör mig till rikeman fort

Av Christer - 23 mars 2008 10:18

Vilken härlig morgon det är

 med skotern en tur till Botjärna det bär


Ska se om där finns några tjuvfiskare

eller om det bara är spår efter hare


Så till veckan se till att ha med korten

om ni ska till den här orten


Inget kort så är det bara att fara hem

och när ni blir kontrollerad vet ni av vem


Och varför ni ska betala fiskekort vet ni väl

för att fiskevårdsområdena ska sköta fiskebeståndet väl


Så jag säger till er minkar

sluta att fylla era hinkar


Ni tvåbenta minkar tar upp fisk och lägger den i frysen

sen när sommaren kommer rensar ni frysen


Är det så svårt för er att unna någon annan en fisk

liksom majsmäskaren som tar en risk


För när fisken äter majsen blir den proppmätt

för majsen tar sig ej igenom kroppen på vanligt sätt


Fisken blir stor och grov ja visst

men dör och vänder buken upp till sist


Så ut och njut av solen idag

köp ett fiskekort och bryt ej mot fiskelag

Av Christer - 22 mars 2008 08:55

Vilken lyckad långfredag vi fick

tre stora rödingar på kroken det gick


Flottringen är ett bra fiskevatten

och rena fiske skatten


På kvällen vi röding åt

det var verkligen nåt


Röding på enrisbädd i ugn

satt sig tillbaks och kände sig lugn


På tallriken fick den sällskap av en pera god

lite dill och grönsaker som ingav mod

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18
19
20
21 22 23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards