Alla inlägg under januari 2014

Av Christer - 29 januari 2014 21:12

Efter en kall natt med hundar inne

Får jag nått att lägga till i minne


Vaknade i vintermorgon så klar

Och fjorton grader inne jag har


Skyndar mig ner för att tända opp

För att värmen inne få i topp


I pannrummet på ve slut

Måste på bron ut


Kliver ut på bron kall

Och dörren går igen mot min hall


Fyller korgen och in ska

Och dörren är låst haha


Står där i T-shirt och kortkalsong

Till granne är vägen lång


Karin med nyckel kommer efter två

Hur länge kan jag här stå


Klockan är strax efter sju

Hoppas mor å far är vaken nu


Springer så barfota i snön dit

I den kalla snön blir tårna vit


Når deras brokvist så

Jag på dörren ringer på


Ringer och bankar på dörren där

Hör dom inte att jag är här


Sitter på räcket och fryser

Där inne en lampa som lyser


Hör någon komma i trappen ner

Och äntligen någon jag ser


Får så komma in i värmen så skön

Å nagelbiten från mig släpper många stön

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards