Alla inlägg under mars 2013

Av Christer - 28 mars 2013 07:14

"Att ställa krav i skolan är att bry sig"

Citat från Jan Björklund till dig


Etniska svenskar inte svenska kan

Nu när Björklund raserat skolan han


Vetenskapsakademin slår larm de

Att de en stor försämring kan se


På tentamen svenskar inte den svenska texten förstår

Och den gruppen ökar år från år


Invandrare och de med dyslexi förstår mer

Då kan man undra vad det med skolan sker


Europas bästa skola vi har

Det är folkpartiets svar


Lärarna skyller på hemförhållanden

Och ger föräldrarnas uppfostran kalla handen


Men som vetenskapsakademin sa

Så är det skolan som felet ha

Av Christer - 27 mars 2013 07:18

Genom mitt fönster strålande sol jag har

Hoppas att vädret håller sig i flera dar


Snön gnistrar och blänker

Frid i sinne det skänker


Slipper tänka på vardag tung

Och att det var bättre när jag var ung


Ut på skaren ska jag gå

Hoppas den bär mig då


Skare som när jag var liten

den tiden man var skoterbiten


Tog sig med Elan överallt

Åkte fastän det var kallt



Av Christer - 25 mars 2013 08:22

Varghybriden har nu Sundsvall nått

Hoppas hon inte ont i tassarna fått


Nu hon sändarhalsband åter har

Då hon inga spår av eksem har kvar


Idag hon säkert renflocken når

Och tillbaks på ruta ett vi står


Säkert har renarna flyttat någon kilometer

Så de räddar Naturvårdsverkets dumheter


Eftersom de inte exakt tillbaka går

Sånt där som inte vi förstår


Nu blir det Rovdjursföreningens sak

Att ta in varghybriden under deras tak


Där kan de hålla henne från ren borta

När nu Naturvårdverket kommit till korta

Av Christer - 24 mars 2013 09:43

Jag har hört om ett liv i arbete

Ovan jordiska dimhöjda länder                             

Jag har hört om guldbeströdda fränder

Och en gång, tänk en gång är jag där!

Ja nu ja! Jag högt måste sjunga!

När då då! Får jag den vägen vandra

Om än stegen blir trötta och tunga

Bär det uppåt och mot arbetslöshet ändå


Jag har hört om ett land utan tårar                        

Utan sorg, utan nöd, utan strider

Och där ingen av sjukdom mer lider

Och nu, ja nu är vi där!

Ja du å ja! där fröjdas vi alla!

Ja du å ja! Vårt tvivel försvunnit

Aldrig mer ska regeringen falla

Jag är framme nu, ja, hemma i vårt fäderneland


Jag har hört om det fyllda kontot

Och om glansen av gyllene kronor

Jag har hört om det gamla mementot

Och en gång, tänk en gång är jag där

Ja du å ja! Snart är vi där

I fas tre, den slutliga lösningen

likt fattighjon vi då vandrar här

Ty jag vet, jag skall snart vara där                        

App

Av Christer - 20 mars 2013 09:35

Barnen börjar sin framtid med nappar

Som de senare byter ut mot Appar


Med en App kan du snart göra allt

Och däri ligger framtiden räknar man kallt


En App för på skid- och skoter-spår ha koll

Utan den är du lika med noll


En App för att jaktkamrater se

Fast dom sitter breve


En App för att åka buss

Eller transportera din stuss


Och med rätt App du drönare kan styra

Och det gör arméer yra

Av Christer - 18 mars 2013 14:04

Junseletiken en resa till Stockholm fick

Undrar om det var till skansen resan gick


Om hon inte där hamna så har hon hemåt börjat gå

Enligt Naturvårdsverket blir det inte exakt samma ställe då


Det kanske skiljer någon mil mellan då och nu

Men det får vi strax veta ju


Varför inte låta rovdjursföreningen hennes resa betala

De vill ju ändå för henne tala

Av Christer - 13 mars 2013 11:50

Rovdjursföreningen vill att junseletiken lämnas ifred

De förstår inte att renägaren blir vred


Rovdjursföreningen vill ersätta rennäringen för de förluster vargen orsakar

Eftersom de tagit en relativt liten del av de tusentals renar som samerna övervakar


Rovdjursföreningen menar att mesta delen av de tusentals renarna är utanför tikens revir

Och att samerna gnäller som salt i ett sår som svir


Rovdjursföreningen säger att renarna kommer att lämna reviret för sommarbetet

Och då blir det inga renar kvar på vinterbetet


Tror inte Rovdjursföreningen att junseletiken följer med renarna dit

Hon har lärt sig vart det finns lättfångad mat utan slit

Av Christer - 12 mars 2013 10:09

Tänk om man Junseletik fick vara

Och som henne söderut få fara


Betald resa med eget flyg

Platsen man landar på göms i smyg


Synd bara att hon må gå tillbaka

För till det räcker inte skattebetalarnas kaka


Men om två veckor hon återkommit hem

Så hon får vänta på flygtur nummer fem

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards