Alla inlägg under juni 2009

Av Christer - 28 juni 2009 23:58

Värme, värme, värme vart finns avstängningen

Svettas inne svettas ute och blött i linningen

 

In i garaget och leta kylan där

Men där var hetare än här

 

La mig då i gräset det gröna

Trodde att jag där skulle finna kylan den sköna

 

Och ut ur gräset kom ett svart moln opp

Knott och småsvä svärmade mot min kropp

 

Flydde så in i värmen för att kusan slippa

Satte mig i soffan och lät huvudet tippa

Av Christer - 27 juni 2009 01:10

Spelmansträff det var idag

en härlig kväll med drag

 

Musiken runt Bensjö spreds vida

och ingen behövde lida

 

LT på plats med Eriksson Ingvar

men undrar gör jag var ÖP var

 

En lyckad kväll det åter blev här

synd för dom som inte tror på det här

 

Runt tjugo år vi hållit på

och intresset utifrån har ökat så

 

Tack Ove för du tog över

och din hustru Birgit som håller i all klöver

 

Fast lin är en annan favorit

som jag sett hon ordnat med riktig flit

 

Och tack till övriga som gjort det möjligt än en gång

att sprida musik och vacker sång

 

Tack och åter tack till er som gjort en härlig kväll

hoppas det återkommer utan gnäll

Av Christer - 23 juni 2009 12:28

En del tar stora ord i mun sin

Bara för att kväsa rösten din


Andra säger att man inte ska bry sig

För det kan bara skada dig


Vilket fint och bra samhälle vi då får

De som hörs klampar tungt på våra tår


Ingen tör längre säga ett ord

Bara det som passar på de styrandes bord

Av Christer - 22 juni 2009 10:31

Så var det åter dags för den årliga spelmansträffen i Bensjö

Där spelmän träffas och spelar natten lång

 

Fredagen den 26 juni klockan arton kan du lämna ditt stö

Ta med ett gott humör eller bidra med instrument eller sång

 

Själv så hjälper jag till med korvförsäljningen ute där

Inne så säljs det fika och annat gott

 

Så på fredag alla vägar till Bensjö bär

Och det kommer att göra er gott

Av Christer - 19 juni 2009 22:18

Midsommar blot i morgon det är

i kväll man plockar sju sorters blommor för att se vem man har kär

 

I Bensjö en trollkälla det finns

där det aldrig begravts kvinns

 

Men en silverskatt är där begraven i källan

och i botten man ej känner hällan

 

Och många gör allt för att skatten finna

och de som gräver opp den ser byn brinna
Av Christer - 18 juni 2009 17:50

Jag bor i en rik kommun nu i dessa svåra tider

för här byggs kommunhusets entré ut eftersom inga lider

 

För ett antal år sedan blev det för bygget stopp

då när gamlingar sina tår ej kommunalt skulle få passa opp

 

Samma argument då som nu

säkerheten för personalen det var ser du

 

Varför lägga pengarna på byggnationen där

när vägen för de arbetslösa mot sociala bär

 

Men som sagt det är en rik kommun ni ser

där nedläggning av vård och skola inte mer sker

Av Christer - 17 juni 2009 09:58

Nu ska ni får höra

när jag fiska som dom på TV brukar göra

 

En stor fin gädda på kroken gick

kämpa vi båda fick

 

Gäddan slutkörd efter lång en kamp

satt stadigt fast i linans tamp

 

Fick så upp den på land

och stolt höll jag den i min hand

 

Kroka så lös den vackra fisken

och pussa den fast den var ilsken

 

Gäddan sin trogna vana gjorde ett hugg

fastna i läppen och jag sa ugg

 

Sju kilo gädda i läppen

hade jag kunnat prata hade jag sagt släppen

 

Alla sagor har ett lyckligt slut

Den här också när gäddan läppen ur käften släppte ut

Av Christer - 14 juni 2009 00:09

Cruising i Bräcke

då kryper man ej under täcke

 

Då blir det i samhället fart

synd om er som undrar vart

 

Själv är jag tack vare A-kassan black

men till er som ordnat skickar jag ett stort tack

Härliga bilar det visas opp

och alla med själ och kropp

 

Musiken som hör till

jag gärna vill lyssna till

 

Jonny han ej gillar soundet han

men han tar det säkert som en man

 

Tord han fiskekort skulle ha

undrar egentligen vilken da

 

När vi en tur till Bräcke tog

jag såg han stod där och log

 

Många med kamera man där såg som blixtra vitt

men ej nån från ÖP eller LT som fota sitt

 

Jag kanske om det har fel

men utanför Östersund de ej verka ha del

 

Och jag utan kompisar verkar vara

för ingen på mina sms vill svara

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards