Alla inlägg under april 2008

Av Christer - 29 april 2008 22:54

Lurad ja visst

och det känns trist


En korvfälla igen slagen

men korven var inte tagen


Gillrade om dom ´

fast nu är de tom


Och när vi kom hem

jag tror klockan var fem


Och någon hade korven ätit opp

utan att fällan på den slagit stopp


Däremot en av de tomma fällorna hade slagit igen

hur ska jag nu kunna ge igen

Av Christer - 28 april 2008 23:32

Nu tog en sork sin sista tugga

när han ur hålet gled som en skugga


Mötte döden av en kula i kväll

kulan lämnade loppet med en smäll


Men ensam tulpan ätare var han ej

strax efteråt en till visade sig


Nu gillrade vi fyra fällor där

två gillrade med korv är


I morgon bitti visar det sig

om sorken än en gång lurat mig


Och i så fall är det bara bly

som kan få slut på mitt huvudbry


Bly dödar på håll

och på det har sorken ingen koll

Av Christer - 27 april 2008 21:15

Idag hörde jag ”För ro skull” spela

och där fick man se Bertil Jonsson fela

 

Tur att han hade Åke Blixt vid sin sida

för att musikgudarna blida

 

Kurt Forsner höll låda

och gitarr och orgel spelade på båda

 

Hjälp med gitarren

Sune Ahlström med rätta darren

 

Göransson Hans Åke

spela golvfiol utan stråke

 

Bas det visst heter om jag inte har fel

men Gösta Olsson han spelar dragspel

 

Trevligt årsmöte med Bräcke hembygdförening det var

tror det gladde många och envar

Av Christer - 26 april 2008 22:13

Vilken skillnad det är på morgonen nu

när jag tittar ut liksom du


Fåglarna kvittrar överallt av glädje här

det gör de säkert hos dig också borti där


Vilken skillnad mot vintern den tysta och kalla

den de flesta flyr men inte alla


Inte konstigt att ljuset står för det goda i vårt liv

och mörkret för det onda livet fullt av kiv


Våren kommer med ljuset här

och förebådar sommaren som vi har kär


Hösten är den bästa tiden för mig

säkert inte för dig


Minns inte fåglars sång om hösten nu

men det gör säkert du


Jag minns jaktens glada dar

när vi köttet hem bar


Sen kom vintern kall och dan

fast jag är med den van


Första riktiga vintern på år och dag

så visst trivdes jag


Och det gjorde också sorken under snön

som det nu synes under snön


Våra krusbärsbuskar avgnagda är

inte bara tulpaner sorken har kär


Nu en massa fällor laddade är

hoppas de fångst bär

Av Christer - 25 april 2008 21:43

Idag till Jiges i Ånge vi for

Anton kläder behöver nu när han blir stor


Han valde vit skjorta och kavaj

och jag för priset ej blev skraj


Femsiffrigt Anton sa

men det trodde inte ja


Snygg sonen blev med nya kläder från topp till tå

och för en skull jag med detta hade rå


Det är klart att barna skäms bort

när de gjort nåt stort


Visst ska man visa dem tillit

och inte bara kasta skit


Skämma bort dom är inte heller rätt sätt

för då de ej hamnar rätt


Tack till Jiges med bra personal

gjorde Antons val till ett bra val

Av Christer - 24 april 2008 22:50

En mopedåkare ifrån Bensjö Bräcke

vars namn var Svecke


Med mopeden han hoppade

och i landningen mopeden stoppade


Svecke en extra flygtur tog

fem meter flög han nog


Ett dammoln visade nedslagsplatsen

när det lättat var en krater på platsen


Svecke vingla upp och till oss gick

tror han hjärnskakning fick


Det första han åt oss sa

vi måste synda oss upp på dansen va


Ingen dans det i Bensjö var

men Tre Tallar var fortfarande kvar

Av Christer - 23 april 2008 22:14

Nu är Karin på krigsstigen

till tulpanerna det blivit rena stigen


Hål här och där

undrar vart sorken är


Karin hittar tulipan förråd i ett hål

det här är mer än hon tål


Ringer mig på jobbet och bössan vill ha

tur jag har nyckeln på mig ida


Hon provade håven då

men hon kunde ej sorken nå


Trixie vaktar rabatten väl

mot den som tulpaner stjäl


Men hon går ej att släppa lös

för då i rabatten det blir klös


Och då kommer alla lökar opp

om inte Trixies grävande tar stopp

Av Christer - 21 april 2008 19:26

Solen skiner och smälter snön

vattnet rinner i diket ner till sjön

 

Isen lättar och blir landlös

kläderna kastas fast vi förra veckan frös

 

Grillarna plockas fram och tänds

köttet på gallret bränns

 

Röken från grillen sprids vida omkring

många är vi som runt grillen sitter i ring

 

Samlas så för att gott äta

köttbiten till en fransk bäta

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28 29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards