Alla inlägg under november 2014

Av Christer - 30 november 2014 10:37

Snart blir det nyval i Sveriges land

Och det skylls på röstares hand


Hur vi röstare kunde så dumma vara

Att rösta på de odemokratiskas skara


Fortsatt idiotförklaring av väljarna ger

Fler röster på sverigedemokrater ni ser


Så efter nyvalet som kommer hit

Kommer röstarna att få mera skit

Av Christer - 29 november 2014 08:41

Trafikverkets nollvision hade jag tidigare inte förstått

Men nu har ljuset äntligen opp gått


Posten ska läggas ned i sveriges land

Det drabbar bara vårt inland


Järnvägen plockas också ner

Snart vi inga tåg ser


Och efter vägar gatlysen svarta är

Eftersom de för trafiksäkerheten släcks här och där


På vägarna vräks det ut salt

Även fast det inte funkar när det är kallt


Saltade vägar slits av dubbdäck

Och det gröna efter vägen blir puts väck


Till vägarna vi inga pengar får

Utan de till storstäderna går


Alltså trafikverkets nollvision oss ger

Ett stängt inland vi ser

Av Christer - 28 november 2014 08:18

Vilken natt med Anton jag fick

Till Märlåa och sikhåvning färden gick


När vi väl kom fram dit

Plurrade jag skit


Fortsatte så en stund ändå

Bara för att sik håva få


Siken rygg i rygg stod

Så mycke att man knappt förstod


Tog hem det vi behövde vi

Även vattnet i stöveln inuti

Av Christer - 27 november 2014 09:03

Tänk om livet var som en bok

Skriven av en som var klok


Vad tråkigt livet skulle bli

Om det inte fanns tok däri


Tur vi inte vet vad framtiden ger

Förutom dom som kanske ser


Tänk att veta livets slut

Till och med dess sista minut


Det skulle inte vara kul

Av tanken blir man kul


Kul som att vara rolig ni förstå

Det andra kul är jobbigt då


När vi närmar oss slutet då

Vad mycket tok vi skulle få

Av Christer - 26 november 2014 12:14

Till Ånge på besiktning idag

Jag och Caddyn ilag


Caddyn i så fin form var

Så de helst ville ha den kvar


Men om jag lovade att tillbaka komma

Och då få det pappret tomma


Då skulle de släppa hem mig

Så att Caddyn fick komma hem till sig

Av Christer - 25 november 2014 06:48

Jag känner ett troll

Som av kärlek fick håll


Strödde rosor i vägen sin

Som sa att du är min


Trollet virvlade kring

Fattade ingenting


Till slut så yr av färden

Att det ville sätta sig ner och se värden


Tog några steg bakåt så

Och undrade hur skulle det gå


Hur det går ingen vet

Med känslan så het

Av Christer - 23 november 2014 22:13

Med dunder och bång

Sjungs de oskyldigas sång


Säljer mark på gammal övningsmark

Med doft av krut så stark


Får så en skaplig hacka

För en blöt svacka


Där bostäder kanske byggas ska

Eller är det mark inte Peab vill ha


Inom dagsådalens bullerzon det ligger

Den mark Daniel Kindberg för sin oskuld tigger

Av Christer - 23 november 2014 08:17

Idag min färd utomläns går

Till Ånge där jag lämna kunskap får


Jägarskolekurs det är där

Nu jag förbereder här


Att hålla låda i timmar två

Titta på bilder gör vi också då


Efteråt trevliga samtal om smått å stort

Gör att vägen hem går fort

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards