Alla inlägg under maj 2011

Av Christer - 30 maj 2011 09:28


Avslutning i kyrkan eller ej


Det har blivit en het grej



För att undvika rasism


Har politikerna fått till en schism


 


Grupper ställs mot varandra


Och delar den väg de tänkt vandra


 


De som vill hålla på tradition


På ena sidan intar position


 


På andra sidan de som anklagade är


Undrar vart deras väg bär


 


Deras väg från rasism bort


Ökade rasismen så fort


Av Christer - 26 maj 2011 10:08


Sverige lägger ner mest pengar på vården i norden


Kan man lita på de orden


 


Visst kan man det


Det tror jag alla vet


 


Det mesta läggs ner nu


Lita på det du


Av Christer - 25 maj 2011 10:14


Varför klagar Rovdjursföreningen


På jägarna egentligen


 


Vet dom inte att från jägarens hand


Kommer det som finansierar viltvården i vårt land


 


Alla jägare statligt jaktkort betalar varje år


Slantarna till Viltvårdsfonden går


 


Femton miljoner till viltvård år tvåtusen elva


Vad bidrar ni med själva


 


Jo, en hätsk debatt mot jägare och jakt


Allt på er väg mot jägarslakt


 


Men ändå duger bidraget


Som ur viltvårdsfonden är taget


 


Känner era medlemmar till verkligheten


Att jägarna bidrar till verksamheten


 


Och om ni ändå jägare ska jaga


Lös då jaktkort utan att klaga


 


Mer pengar till viltvård och forskning vi får


För det fäller väl inte ni någon tår


Av Christer - 24 maj 2011 11:02


Krattarväder ute idag


Slipper köra bort högarna jag


 


Vinden tar i


Och står mig bi


 


Löven och gammgräs till grannen far


Så han får det jag har


 


Men grannen på andra min andra sida


Av hans skräp får jag lida


 


Allt far hit till mig


Det han skulle haft hos sig


 


Förstår mig inte på


Lata grannar som låter det fortgå


 


Om jag bygger ett högt staket i väst


Där blåser ifrån mest


 


Då inte grannens skräp når hit


Men då får jag ökat slit


 


Av det som inte blåser bort


Vad är han för sort


 


Som jagar mig från soffan opp


Jag och min lata kropp


åt

Av Christer - 23 maj 2011 09:51


Två män i en båt


Drog i varsin tåt


 


Luften full av små åt


När de satt där och små åt


 


Den ene tralla på en låt


Den andre tyckte det var olåt


 


Bakom båtens för låt


Den förste bad om förlåt


 


Och undrarde om den andre kom ihåg höstens såt


Den där gången de var så jaktkåt


 


Då när termosen av plåt


Gjorde dom så våt


Av Christer - 22 maj 2011 10:06


Gäddfiske vi på ska


Vassa krokar vi må ha


 


En bit att gå


Vi får följa en å


 


Tjärna ligger höger om granen


Där stigen passerar svanen


 


Ni vet borta masaenjesbränna


Där också älgen brukar ränna


Av Christer - 21 maj 2011 09:54


Börja den onda dagen med ipren


Och för alltid värken blir sen


 


Ipren mot all tillfällig värk och feber


McNeil är mantrat när denna fe ber


 


Den nya kommer så här


Den snabbaste ipren någonsin det är


 


Når det onda så fort


Att du glömt att det ont gjort


 


Ja så snabb nya ipren är


Att du inte hinner känna det onda du bär


Av Christer - 20 maj 2011 09:36


Västernorrlands landsting går back


Över femtio miljoner ack ack


 


Stafettläkarna kostar ännu mer


Hundra en miljoner


 


Då är det lätt att se vart


De för länge sedan borde spart


 


Med införandet av stafettläkare


Skulle landsbygden slippa kväkare


 


Med stafettläkare skulle det bli billigare


Och läkarna till landsbygdstjänster villigare


 


Som vanligt med alla beslut


Någon som tjänar och tar slantarna ut


 


Skyller sen på verksamheten


när de själva skärmat sig från verkligheten


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards