Alla inlägg under augusti 2011

Av Christer - 23 augusti 2011 18:31


Plockat vinbär jag gjort


Fyra buskar gick rätt fort


 


Nu förädlas de ska


Tvättat föttran jag ha


 


Vinbären i hink vid


Alldeles här bredvid


 


Av med strumpan och kliv i


Stampar saften så den rinner uti


 


Droppar så i hinken


Ni förstår säkert vinken


 


Trampade bär


En delikatess är


 


Föttran av bär röda


Blir friska och ej sköra

Plockat vinbär jag gjort

Fyra buskar gick rätt fort

 

Nu förädlas de ska

Tvättat föttran jag ha

 

Vinbären i hink vid

Alldeles här bredvid

 

Av med strumpan och kliv i

Stampar saften så den rinner uti

 

Droppar så i hinken

Ni förstår säkert vinken

 

Trampade bär

En delikatess är

 

Föttran av bär röda

Blir friska och ej sköra



Av Christer - 20 augusti 2011 22:51


Mitt straff som ni bör ta lärdom av


Här i arbetslöshetens hav


 


Med utbildning så go


Ersättning sänkt i godan ro


 


Sex hundra per månad för er


Det arbetsförmedlingen gärna ser


 


Att lära sig söka arbete i veckor tjugovå

En kurs från MiROi jag får gå

 


Om jag utbildningen i Bräcke fått


Utan tvekan jag tagit den på min lott


 


Men med arbetsförmedlingens sänkning


Med sex hundra av min resekostnadsersättning


 


Så får jag inte råd


Att följa deras råd


 


Men kyrkan vill mig gärna hjälpa


Och ej mitt liv vill stjälpa


 


De gav mig praktik som Kyrkogårdsvaktmästare då


Men skulle de få arbetsförmedlingen att det nappa på


 


Från en arbetsförmedlings chef


Märet Karlsson svaret uteblef


 


Men från den nye handläggaren domen kom


En månad i väntan på nästa dom


 


För dessa ord jag säkert straff får


Nu när jag på ömma tår står

Av Christer - 17 augusti 2011 20:54


Nekad utbildning som jobb ger


För att af ingen framtid ser


 


Måste fylla uppköpt utbildning


Som leder till ingenting


 


Straffad blir jag


Av fyrkantig lag


 


Av tjänstemän som nitiskt sitt jobb gör


Fast samhället runt dem dör


Av Christer - 15 augusti 2011 19:33


Jag blir så trött


Överallt så blött


 


Det regnar här


Och även där


 


Mer och mer vatten


Kommer mest på natten


 


Morgonen så våt


Måste snart ta båt


Av Christer - 6 augusti 2011 11:24


På fisketur


Vi for


 


Med hund i bur


I bil så stor


 


Fiskelyckan stod oss bi


Då vi kroken blötte


 


Vattnet med mycke fisk uti


Och ingen tillsyn vi på stötte


 


Köpta fiskekort


Vi ville visa


 


Med plåtad fisk på kort


Det vi fick spisa


Av Christer - 2 augusti 2011 18:10


Inne hett


jag full i svett


 


Ute hett


Jag huden svett


 


Utan vett


Är vädret hett


 


Very vet


Blir min servett


 


Hud som avklätt


Full av bett


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards