Alla inlägg under april 2013

Av Christer - 20 april 2013 09:58

I säng med höjbara ändor ligger jag

Sover jag gör mest varenda dag


När jag om morgonen ska opp

Jag höjer min rygg till det tar stopp


Sänker så benen ner

Så att jag golvet framför sängen ser


Bara att så benen ur sängen lyfta

Och samtidigt dagens ämnen dryfta


Kliver så opp ur säng så skön

där kroppen vilar från dagens stön


Av Christer - 17 april 2013 09:23

Nu förstår jag varför jag är så tung

Trodde det berodde på att jag ej var så ung


Men det är allt bly som jag äter

När jag i mun stoppar viltkött och potäter


Köttet från det vilda borde förbjudas det

Nu när man av bly kan bli fet


Och tänk på livsmedelsindustrin som tappar andelar

När vi själva viltkött äter och delar


Å alla sjuka djur som i skogen går

Som ingen antibiotika får


Nä tacka vet jag billigt fläsk från Danmark jag

Som är fyllt av det ena och det andra ilag

Av Christer - 14 april 2013 13:15

I natt jag hörde någonting jag aldrig hört förut

En varg som ylade och fick svar österut


Den tysta natten ej längre tyst var

När hundar till varandra skällde svar


Den ena vargen mot Hemsjö var

Den andre riktning mot Bräcke har


Ylar för att renar flyttade är

Och att ingen helikopter kan flytta de här

Av Christer - 9 april 2013 07:53

Jag vill para min Jämthunds tik

Med en varg som är henne lik


Då jag får vargar med gener unika

Och gratis flygturer tillika


Viktiga valpar för den svenska vargstammen jag får

Och det gör inget om de river renar eller får


Och Rovdjursföreningen älskar de små

Istället för att vilja döda dem då


Som jägare blir vi ett bra lag

Och kan jaga varenda dag


Eftersom vargen dödar utan gnäll och skäll

eftersom den är jätte snäll

Av Christer - 4 april 2013 08:21


Grattis alla Bräckebor

Nu tillbaka ni får Harriet stor

 

Sköter ekonomin som få

Hos landstinget ni förstå

 

Revisorerna förstod inte hennes plan

Och hon av kritik ej är van

 

Hjälp nu stackars Harriet med en slant

Nu när hon från landstingsledningen slant

 

Hjälp henne med fallskärmen stor

Vi tar från skatten där vi bor

sol

Av Christer - 2 april 2013 07:47

Sol en vecka till

Då blir det svårt att sitta still


Solen värmer så gott

Och av stekpannan doftar det flott


Sol hela dagen

Kolbullen fyller magen


Solen blänker på stranden

Spöet sitter i handen


Solen går ner

Och jag vill mer

Av Christer - 1 april 2013 08:41

Vi har en kalkon i äppelträdet vårt

Att tro på det är jättesvårt


Men den sitter i en klyka och steker sig i solen

Strax ovanför den frusna poolen


Trodde det inte fanns kalkon här

Men den sitter faktiskt där


Är det någon som saknar den

Så är det bara att höra av sig sen

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards