Alla inlägg under juli 2009

Av Christer - 21 juli 2009 20:37

Härligt att regnet vräker ner

så slipper det till hösten komma mer

 

Och med fyllda magasin borde elpriset sjunka

för det var väl så det skulle funka

 

Men det blir väl ett tillfälle att priset höja

för bolagen gömmer orsaken bak en slöja

 

Och fyller tomma vinstvalv med mer

för elpriset kommer aldrig sjunka mer

Av Christer - 20 juli 2009 19:50

På Bräcke marknad smakade man gott

och stället var verkligen flott

 

Churros spanskt marknadsbröd

försvinnande gott bröd

 

Äkta ungersk làngos en härlig rätt

som gjorde mig mätt

 

Sol på lördagen och man leta skugga

mulet och regn på söndag då man en björk lugga

 

Björn skrämmare, lingonsylt eller tyst husdjur

Krumkakor, älgdroppar inget lur

 

Trevlig stämning det fanns där

nu när man tänker tillbaka här

Av Christer - 17 juli 2009 00:24

Skaffade en hund till i onsdags gjorde vi

och vilken ras kan ni inte gissa ni

 

Men en älghund det var

En av tre tikar som fanns kvar

 

Dolly var hennes namn och det ändrar vi inte på

en tik som såg ut att vara tuff när vi kollade då

 

Men hur hon blir som älghund får vi se sen

men jag skulle göra samma val igen

Av Christer - 14 juli 2009 22:50

Nu vi på Långholmen varit ett par dagar

där vi myst och fyllt våra magar

 

Lite sol och fisk vi fick

men det ändå gick

 

Kom så hem till åska och dunder

och då tog man sig en extra blunder

 

Men nu är det blå himmel igen

hoppas det håller ett tag sen

Av Christer - 10 juli 2009 11:26

Jag har flyttat på skjutbanan in

tycker min sambo Karin

 

Måndag, tisdag, onsdag och torsdag

när blir det min dag

 

Men nu hon får semester ett tag

men jag fortsätter med min vargdag

 

Jägarskolan snart klar

bara uppskjutning kvar

 

Dom på tisdag och torsdag skjuter

och då är Karin hemma och njuter

 

Onsdagar tjejskytte på älgbanan här

och de är många som skjuter där

 

Måndagar öppet för alla

och på helgen äter man fralla

Av Christer - 9 juli 2009 10:07

Vaknade i morse till underlig sång

tror grannen hade gräsklippning pågång

 

Sträckte mig så ur sängen upp

tittade ut utan att se en tupp

 

Molnen skymde fortfarande solen

men regnet hade torkat upp på stolen

 

Letade tecken för att åter krypa i sängen ner

men inget jag därute ser

 

Skyndar så upp på klo

för att där sitta i ro

 

Sen en titt i kylskåpet in

för att se om nåt passar magen min

 

Till sist på med datorn för att arbete leta

så man framtiden får veta

Av Christer - 8 juli 2009 22:28

Med odlad lax vi räddar havens fisk

och vi själva av fisk blir frisk

 

Men för varje kilo lax som odlas

går det tre kilo foder som från havets tas

 

Annan fisk mals till mjöl som blir pellets

sen får fisken äta under hets

 

Växer så till sig riktigt stor

och kommer hem till bordet där vi bor

Av Christer - 6 juli 2009 10:33

Så äntligen kom sommaren

med regn som fyller karen

 

Slut på heta solen

då man ändå bara satt i stolen

 

Nu ska här fixas

allt arbete som kan fram fiskas

 

Undrar vem som tog semester idag

och håller oss med regn ett tag

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards