Alla inlägg under september 2012

Av Christer - 28 september 2012 23:54

    En räv var här på matsök

Hittade rester från mitt kök


Rester av höstens slakt

Från höstens älgjakt


Ett ben i taget snodde han

Tror faktiskt att hon över mig vann


Här är nu bilder två

Om ni nu kan se dem på


Och hitta fem fel

Som gör bilden hel

Av Christer - 28 september 2012 23:26

En stor grabb från sve

Fick salt i ett sår som sve


Leta vatten för att skölja såret

Men hitta bara schampo till håret


Letade överallt gjorde han

för att bli kvitt den starka svedan


Kastade sig så ut i Bensjön

Och för såret fick svalka sköön

Av Christer - 18 september 2012 18:43

Tack till alla pensionärer och arbetslösa

Som gör att våra myndigheter med skattepengar kan slösa


Tänk att de arbetslösa och pensionärerna

Betalar så hög skatt att de inte har råd med pererna

Av Christer - 17 september 2012 18:48

Regnet som spön i backen står

När jag här på skogspromenad går


Dripp dropp dripp dropp

Kan nån på det här vädret få stopp


Regnet trummar på hatten

Tror det regnat hela natten


Dropparna rinner ner efter ryggen min

Blöter ner ända till foten in


Går genom sly och gräs så blött

Gör mig på regnet så trött


Klafsar och plumsar stigen här

Vem vet vart vädret bär


Nya bäckar i skogen gör mig vill

För att hitta rätt ska det mycket till

Av Christer - 16 september 2012 19:25

Sakta glider dimman på myren här

Myrtallen den knotiga borti gipen där


Tjärvedseldens rök slingrar iväg

Snurrar hit och dit på sin väg


Solen försöker få dimman bort

Nu när dagen börjar bli kort


I fjärran hörs korpens sång

Ibland hela dagen lång


Själv så sitter jag på mitt pass

Sliper kniven så den blir vass


Tömmer huvudet fullt av stress

Och kopplar mig bort från vardaglig tristess


Väntar på att få höra hundens skall

Här i dimmig morgon så kall


En tidlös morgon i skogen det är

Då jag mat från skogens skafferi hemåt bär

Av Christer - 13 september 2012 21:12

Nu ett rykte nått mitt öra

Om vad kyrkorådet tänkt göra


Det är säkert inte sant

Men ändå intressant


Sälj alla kyrkor utom Bräcke och Revsund

På så vis blir ekonomin sund


Jag skulle inte bli brydd om det sant var

Om man ser renoveringsbehovet kyrkorna har

Av Christer - 12 september 2012 20:58

När maskiner krånglar och gör fel

I det har den mänskliga faktorn del


För att få de mänskliga felen bort

Och för att arbetet ska gå fort


Vi människan med maskiner ersätter

Och så blir även ekonomi och miljö better


Passagerarplan utan piloter i en framtid snar

Ingen som kör oss när vi är ute och far


Vad blir människans öde då

När maskiner skitjobben göra få


Göra det vi vill hela dagen lång

Blir det livets nya gång

Av Christer - 11 september 2012 20:09

En mopedburen kvinna från Finnäs

Med humör som hos andra ej finnes


Till kyrgårn i Bodsjö hennes väg bar

Där hon besökte mor å far


Gräset hon tyckte var kort

Och hennes humör försvann så fort


Sin vrede hon över vaktmästarn hällde

När hon på han som en bandhund skällde


Vaktmästaren med hennes humör van var

Och lämnade bara goda svar


Till sist humöret rann av

Och hon på mopeden gav sig av


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards