Alla inlägg under april 2014

Av Christer - 23 april 2014 05:57

I gammal sovjetisk anda

Fortsätter Ryssland att mot frihet sanda


Oliktänkande i östra Ukraina rensas ut

Så att valet får rätt slut


Lemlästade och döda

Åt kriget skapar föda


Vem vinner mest

På krigshets

Av Christer - 22 april 2014 06:20

Idag en ny dag

Och upp tidigt upp klev jag


Idag arbete med lön

Och inte i den arbetslöses stön


Idag är det soligt här

Så blir nog arbetet där


Idag tunnelns ljus

Och till frukost ett glas juice

Av Christer - 21 april 2014 08:43

Nu alla pratar om superval

För andra skapar det stora kval


För vem ska jag rösta på

Till Eu och riksdagvalet då


Kommer att bli lovad guld och gröna skogar

Billig sprit på fria krogar


Men det som är viktigt för mig

Och kan vara lika viktigt för dig


Vem kommer att få försvaret på fötter

Inte som moderater som bara gör en trötter


Vem ser till att alla bidrag för anställningar försvinner

Så att de arbetslösa en riktig lön vinner


Vem kommer att göra så landsbygden får leva

Inte som nu med skatter så skeva


Återinför källskatten och vi blir rika

Och Stockholm slipper på oss fortsätta snika


När jobben hotas i Stockholms stad

Då de snabbt rusar åstad


Medier från hela Sveriges land

Tas hem till Stockholms lidande hand

Av Christer - 20 april 2014 09:40

Ut med hundarna för att dom rasta

Sen hem till pannan för varmvatten hasta


Trixie långsam utan koppel breve

Blade och Dolly i band de


Dolly rycker till ibland

Nästan så kopplet far ur min hand


Blade traskar bekymmerslös så

Uti vatten hon går på tå


Ut i snön de rulla sig

Upp och ruskar skvätter mig


Kommer hem med gräs och svarta prickar

Tiden gått och klockan bara tickar

Av Christer - 19 april 2014 10:46

Har någon sett golvmattan vår

Vi skulle få välja långt före igår


Verkar som om hantverkarna till blåkulla for

Och tid från vårat bygge snor


Hoppas ni hittar åter

Och då vi kanske er förlåter


Ni som gör klart jobbet direkt ni sa

Tror inte det var sanningen ja


När hantverkaren hemåt från blåkulla far

Hoppas han vägen över här tar


Se då till att ni inte en mattrulle i huvudet få då

Mattprovet som vi väntar oss att få

Av Christer - 19 april 2014 10:30

Glad påsk på er alla

Är det slut på vintern den kalla


Ute solens strålar oss smeka

Barnen hittar ut och börja leka


Fågelsång från varje kvist

Våren har kommit javisst


Springer ut utan skor jag gör

Sånt som man inte den här årstiden bör


Under gräset och mossan är det kallt

Tror nog inte att det här var så ballt


Väntar fortfarande på bad och tvättstuga

Nu när hantverkarna försvann så det heter duga


Inte hänt något på en vecka

Vi väntar på att mattan få tjecka


Hoppas de tillbaka hittar snart

Så att de på jobbet sätter fart

Av Christer - 18 april 2014 11:24

Långfredag utan att på Flottringen va

En påsktradition som jag gärna vill ha


Isen är landlös och grå

Vet inte en om det håller att gå


Vägen är lerig och mjuk

Och bilen av lera blir sjuk


Nä får sätta mig och pimpla vid vår knut

Med benen tömda på kut


Morgonstund och fler stockar klara

Väntar på att få ut dom bara


Äggtoddyn på knuten väntar mig

Har du tur kan jag skänka en åt dig

Av Christer - 17 april 2014 08:57

Jag har vinfällen i skogen kvar

Vet inte hur jag dom ur skogen tar


Med skoter kommer jag inte på isen ut

Just det skoterföret är slut


Och i vägen håller tjälen på att gå

Hur ska jag komma dit då


Om jag ska gå vägen lång

Får jag använda mången sång


Fyra kilometer dit

Tänk vilket slit


Innan jag sågen startat har

Hoppas då att kraften finns kvar

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards