Alla inlägg under december 2011

Av Christer - 31 december 2011 18:22


Årets sista dag


Och till skogen var jag


 


Lysensvägen och på högsta upp


Där jag såg en tjädertupp


 


Mycke snö däruppe det var


Tur en skoter sitt spår lämnat kvar


 


Snurra på och mot kraftledninga ut


Där tog skoterspåret slut


 


Med snö upp till knäna


Inte nyårsaftons mest fräna


 


Men i kraftledningen räddningen kom


Mer skoterspår som leder mot vägen dom


 


En tur på sju kilometer jag gick


Raska ben och frisk luft jag fick


Av Christer - 24 december 2011 09:56


Du kommer varje år


till folk och fä


 


Du sprider glädje i ditt spår


och för stormar ger du lä


 


Och till de som av sorg fäller tår


du med glädje sorgen spä


 


Och när vi mot fest går


du upp oss vi klä


Av Christer - 17 december 2011 21:54


Bräcke på invandrare satsar stort

Fast ungdomen från kommunen far bort

 

De tjänar stora slantar på invandrare

Samtidigt som de gör ungdomar till utvandrare

 

Befolkningen minskar på grund av arbetslöshet

Tror ni att kommunledningen det vet

 

Arbetarkommun i Bräcke det är

Tror inte de förstår det här

 

Sitter på goda inkomster själva de gör

Fast de arbetare de företräder snart dör

 

Med dessa rader jag blir rasist

När jag nu blivit pessimist

 

För skriva om invandrare illa

Det ingen av de styrande gilla

 

Därför om någon dag

Denn försvinner förstår jag


Av Christer - 17 december 2011 21:41


Vet ni att för mig att rimma


Är som i dimma simma


 


Här kommer något i hast


Nu i julstäds hast


 


Med detta från Canon


Och om nån kan så kan nån


 


"(nu när julen står för dörren o blockerar


så vi inte kommer ut o gör några hyss:)" och chockerar


 


Vet inte vad han syftar på


Men det kanske jag förstår då


 


Ibland ser man inte skogen


För alla träd där bakom logen


 


Canon er danslärare


I skolan han hade lärare


 


Och i hela livet han lärt sig


Att om han ger dig


 


Så får han tusenfalt igen


På väg mot framtiden


 


Ja Canon visar er


Glädjen i dansen och mer


 


Men jag hans dansväg går


För jag aldrig takt får


Av Christer - 15 december 2011 20:44


En tokig advokat från Stockholms stad


Gjorde egna lagar vet ni vad


 


Till sina anställda han gav lön på lån


För att inte fylla deras bok av plån


 


När advokaten ansåg att löne lånet var slut


Han deras ägodelar mätte ut


Av Christer - 14 december 2011 23:36


I kvällst jag i fåtöljen somna


Och mina ben domna


 


Vaknade i all hast


Av att det inte var rast


 


Kvart över sex klockan var


In i bilen och mot Ånge far


 


Där jag halv sju ska va


Men det går inge bra


 


Kom så ner till klockan sju


Och där stod de och väntade ju


 


Gick igenom gäss och änder


Nu de med fåglar får fulla händer


Av Christer - 11 december 2011 18:33


Här ni ett bra rim ur Helgådalsnytt får


Något som jag läste igår



Småstubber på rim av Einar Green


Och mitt flin ikring sken



Här ni det har


"Svar på tiltale" rubriken var



Han Lars satt i parken og filosoferte.


Da ei dame med barnevogn kom och passerte.


Hun stoppa og satt seg på benken ved sida


for pjokken skulle ha mat på denne tida.



Hun leita fram puppen til han som i vogna låg.


Han Lars saug på pipa og kosa seg han og.


Og pjokken ble mett og tok seg en blund.


Og han Lars tänkte"Enn om vi kunne bytta en liten stund".



Da blir dama litt streng og sier som så


"kan du slukke den pipa til vi er gått her i frå,


Jeg har en liten i fanget her


og han tåler så fryktelig dårlig det der".



Slik satt hun med pjokken og puppen bar.


Men han Lars hade aldri blitt skyldig et svar.


Han Lars han var snartänkt og tänkte som så.


At svar på tiltale skulle hun nok snart få.



Da såg han Lars at hennes skört hade kröpet.


Ja helt dit der opp, så det meste var röpet.


Han tänkte at nå har jeg virkelig sjansen


till å avslutte denne lille seansen.



Da kremta han Lars og sa: "Må jeg be


at du trekker ditt skört litt lenger ned.


Jeg har en liten i fanget her.


Og han liker så fryktelig dårlig det der



På norska den skriven är


Men det må ni förstå här


Av Christer - 9 december 2011 06:42


Läste i tidningen


Om förklaringen


 


Till Tysklands raspolitik


Som inte byggde på etik


 


Nazisterna ordnade raserna


I över och under så gärna


 


Överraserna var värd så mycket mer


Och idag den likheten vi ser


 


Bland djuren i vårt land


Där boskap inte ens är värd sand


 


Fåret så dumt är


Går bara ikring där


 


Så kommer vallhunden


Lite klokare är den


 


Men vargen värdefullast är


Den huvudet högst bland djur bär


 


Den är till och med värd mer


Än bonden som sin boskap ser


 


För bönder är också dumma


Och de ska helst vara stumma


 


Likheten är stor


För de som på landsbygden bor


 


De som om raser värnar


Sig från resten fjärnar


 


De anser sig högre stå


Än de som där nere gå


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards