Alla inlägg under september 2010

Av Christer - 30 september 2010 18:46

Hej jag jobbar på försäkringskassan

och jag gillar att leta fel på folk

 

Jag förstår mig inte på den stora massan

som håller på med arbets skolk

 

Alla fuskar med bidrag

för att lura oss här

 

Tur att regering och riksdag

gett oss mandat till att kolla de där

 

Och vad vi myser stort

när nån inte fyllt i blanketten rätt

 

Skickar så tillbaka den för att få det gjort

sparar pengar åt kassan på vårt sätt

 

Vilket ruttet samhälle vi fått

där till och med läkare fuskar

 

Tur att vi på försäkringskassan har fusket på vår lott

så inte fler på nya fusk luskar

 

Vi på försäkringskassan för sanningen står

och fuskar aldrig här

 

Vi har alltid rätt ni förstår

för vi på rätt väg är

Av Christer - 27 september 2010 20:36

 Hejsan min försäkringskassehandläggare

jag har faktiskt nåt att säga re



Jag skickade in min försäkran om aktivitetsstöd den femte september till er

nu den tjugosjunde ett litet brev dök upp här



Stämplat den tjugofjärde är det lilla hot jag fått

från Yvonne Larsson som jag förstått



Kompletterar du inte uppgifterna senast den elfte oktober i år

kan det innebära att du ingen ersättning för augusti får



Vad var det då som inte var med ni säkert undrar nu

anordnaren skrev inte dit datumet ju



Men varför inte ringa och fråga då

det tar väl inte mer än fem minuter eller så



Men du hade väl inget bättre för dig

än att fördröja ersättningen för mig



Jag hoppas att du Yvonne blir arbetslös och får praktik

så du får känna på ett liv utan förnuft och logik



För nu när den nya underskriften med datum kommer in

tar det väl bara fjorton dar till innan jag får lönen min



Er handläggningstid är ju bara fjorton dar

det är ju ert ända svar



Men att jag inte har till räkningarna bryr ju inte er

inte ens de räntor jag måste betala ni ser

Av Christer - 20 september 2010 21:15

Nu har jag snart ett år klart med maten

nu när jag fått kött på faten

 

Äntligen kan jag äta klimatsmart kött

istället för grönsaker som gör mig så trött

 

En del svamlar om den vegetariska kosten

som ett av alla veganers måsten

 

Att vi ska äta mindre kött för jordens skull

ska vi då äta opp djurens föda för vårt hull

 

Tryck tillbaka de vilda djuren då

för att kunna åkrar så

 

Ta jordens lungor bort

och odla upp jorden fort

 

Bara för att vi ska grönsaker äta

och kopruttar mäta

Av Christer - 18 september 2010 19:02

Har ni fortfarande inte bestämt er

och alla känns lika och ni ingen skillnad ser



Bor ni i Bräcke och inget vet

ta en centerlapp den är het



Kryssa Ingrid och ni får betala en fallskärm till

eller kryssar ni mig som jag vill



Gör mig till kommunalråd och jag lovar er

att i Bräcke kommun betalas inga fallskärmar mer



Däremot de kanske testas i verkligheten

för de som sitter i fallskärms smeten



Och som centern i Bräcke  i övrigt vill

mer pengar till föreningar skjuta till



I Bräcke ska man bo och leva gott

med arbete och tjänster till både koja och slott



Vilka vet vad som här bra är

om inte vi som bor här



Varför smöra överheten jämt

vår väg är en bättre väg och inget skämt



Vi kan visa hur en slipsten dras

med eller utan elitens fras



Duger inte den högra sidan för er

låt då Draxten få styra mer

Av Christer - 18 september 2010 19:00

Med pengar till Landstingsval

hon driver egen kampanj i kommunval



Lyssnar inte till vad andra sagt

utan är bara ute efter egen makt



Ska nu bli kommunalråd

undrar om vi med det har råd



När hon mot pension går

med er hjälp hon fallskärm får



Ett kryss på Ingrid ger

er det ni ovan ser


Av Christer - 16 september 2010 16:36

Varför kryssa Per Åsling i valet

bara för att han har gåva i talet

 

Han som knappt i omröstningar deltar

och på riksdagsbänken bara plats tar

 

Bättre låta han vara i Trångsviken

än att skicka till riksdagen och göra Jamtar besviken

 

Med det kan jag er trösta

att om ni på Håkan Larsson rösta

 

Då det kommer en som för Jamtars talan jämt

och som vet att omröstningar inte är ett skämt

Av Christer - 15 september 2010 22:04

En rönn av kommunens träd

blev drabbad av en kvinnas räd


Miste sina kvistar fyllda av bär

till en kvinna som stod där


Medlem i kommunfullmäktige med kommunens rabatt

 har rätt att ta kvistar och blommor utan skatt


Kvinnan hon nyttjade rabatten väl

både till kropp och själ


Högt uppsatt och känd ger rabatter

 även i kommunens rabatter


Tur nu att alla inte nyttjar den

och tar kvistar från träden

Av Christer - 14 september 2010 19:15

Alla pratar om valet nu

men en sak visste inte du

 

Att du på mig din röst kan lägga

men hur ska jag dig till det egga

 

Visst kan jag lova tomt som resten

bara jag får ta del av festen

 

Men sån är inte jag alls

därför drar jag inte någon snyft vals

 

Men på nedskärningar skulle det bli stopp

det kan ni skriva opp

 

Och jag skulle inte mig i ledet rätta

bara för att i Stockholm mig få sätta

 

Näe för det är dags att föra poltik

och inte bli landsbygdens sista lik

 

En del menar att framtiden skapas i klass rummet

med över och under klass görs arbetsklimatet ljummet

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards