Alla inlägg under maj 2010

Av Christer - 24 maj 2010 22:27

Nu är det dags att vi säger stopp

innan det runnit ut i sanden allt vårt hopp

 

Nedskärningar överallt är gängse väg i vårt land

och utflyttning till städerna med det går hand i hand

 

Vi måste planera för en befolkningsminskning från myndigheterna vi hör

men vad bryr de sig om att landsbygden dör

 

Om jag fick bestämma skulle jag

se till att källskatten infördes idag

 

Så att värdet av skog vatten och mineraler blir kvar

så vi slipper föda Stockholmare i alla dar

 

Och plötsligt skulle vår del av landet bli rik

och från våra städer komma avgrunds skrik

Av Christer - 15 maj 2010 10:22

Nu är man misstänkt för penningtvätt

och finansiering av terrorism helt slätt

 

För banken och mitt huslån

vill veta att jag är jag och inget annat fån

 

Fast för mig vore det bäst

att jag inte är jag i min väst

 

För om inte jag är jag

vem är då jag

 

Fast ni där ute som detta ser och hör

era skitiga pengar till mig ni skicka bör

 

För jag tvättar de gärna för en slant stor

här hemma där jag bor

Av Christer - 13 maj 2010 19:32

På Karins dag solen sken

på min dag vinden ven

 

Hon en massa gratulationer fick

och jag runt fältjägarstugan gick

 

Endast sex dagar emellan

på samma dag sällan

 

I oflyt jag hamnat har

här i min jämmerdal

 

Men när man det djupaste nått

kommer man alltid uppåt har jag förstått

 

Och hur djup graven än är

så finns ljuset uppe där

Av Christer - 3 maj 2010 20:04

Nu är åter slanten slut

och jag får fattig månan stå ut

 

Nu i vårtid skön

vore det kul med riktig lön

 

Inte ens en vinst på postkodlotteriet jag får

de lotterna bara min plånbok klår

 

Undrar om våra postnummer i dragningen finns med

vart kan man på det få besked

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards