Alla inlägg under januari 2009

Av Christer - 28 januari 2009 21:59

Åkte skidor i mörka natten

tänk om jag haft ögon som katten


Såg knapp skidan som i snö gled

när jag tittade på foten ned


Åkte så mot sjöbacken ner

för att kunna se lite mer


Såg att backen kändes brant

för en blind klant


Åkte så runt och ut på sjön

för att glida sakta över snön


När jag så hemåt vände

jag trötthet i benen kände


Tog mig så uppför sjöbacken

utan att vända på klacken

Av Christer - 28 januari 2009 00:04

En vansinnig omkörning idag jag såg

vi efter en isover tradare i nittio låg


När en vit bil med text i olika färger blåste om oss

vi följde hastighetsbegränsningen men kände oss som en bromskloss


Strax norr om Tälje korsningen det hände

då som den vita bilen sig bestämde


Att där i back krönet köra om

och det gjorde dom


När den vita med färgglad text blåste förbi

och turen stod dem bi


Ut bakom tradaren när möte de fick

verkade som om döden gett dem en kick


Bilen de mötte blinkade vilt

och hoppades att deras vägar sig skilt


De klarade sig med blotta förskräckelsen

av den vita bilen med färg glad text som stod för väckelsen

Av Christer - 26 januari 2009 22:13

Snö, snö och snö

skulle inte skada med lite tö


Skottar morgon och kväll

istället för att mysa på min fäll


Får säkert motion av skottandet

fast man blir torr i mun av spottandet


Spottar i näven för nya tag

gör så jag orkar ännu en dag

Av Christer - 24 januari 2009 23:50

Tog en tur till Östersund

och nu tar färden en stund


Vägverkets nya provsträcka

mellan Bräcke och Brunflo den räcka


Där strös det salt och socker för framkomligheten

och därför har man sänkt farten för säkerheten


Åttio kilometer i timmen får man köra där

tio kilometer fortare än vägen här


Här är vägen hälften så bred

här där den passerar på Sved


Och om Vägverket skulle salta här

fick vi väl köra fyrtio förbi här


Vägverkets nollvision för att förhindra död

gör att före bilen går en man med flagga röd


Viftar och varnar de på vägen

för att förhindra fara i alla lägen

Av Christer - 23 januari 2009 22:03

Ny president i USA

och de flesta säger"vad var det vi sa"


Är det nu slut på politiken åt N’Bush

som om de flesta tyckte usch


Olja i Irak och Saudarabien

och familjen Bush fick mycket olja igen


I Sverige gäller " att de som har ska vara givet"

det som nån stans står skrivet


Har du arbete får du betalt

är du arbetslös blir det skralt


Till sist hoppas att Obama får sitta tiden ut

innan livet hans tar slut

Av Christer - 22 januari 2009 22:49

Lustig med höjda ögonbryn

befinner sig högt upp i skyn


Tror sig kunna det mesta

och är bättre än de flesta


Till slut det kommer i kapp

nu när tiden är knapp


Rikedomen ur handen rinner

nu när sanset försvinner

Av Christer - 21 januari 2009 23:15

Vid spisen jag en stund stod

hade äntligen skaffat mig mod


Att på plattan baka

en riktigt stor och god kaka


Ingredienserna i en burk jag blandade till

för att slippa onödigt spill


Sen jag slog mjölk ur butten

ner i degen som blivit sutten


Så var degen knådad och klar

degen med man tar det man har


Kasta den så på plattan

men den studsa ner på mattan


Och rullade iväg mot toa

trodde den mig kunde roa


Full av damm och hår

jag fick fatt den med mina tår


Så det blev inget bak idag

nu när degen kom i olag

Av Christer - 20 januari 2009 23:02

Hörde en gammal historia idag

om två pojkar som pallade äpplen ilag


Två pojkar i knickers smög ut

på väg de sett ut förut


De smög till den förbjudna fruktens plats

där de mot äpplena tog sats


När ljuset i stugan tändes

i deras sinne skuld kändes


Ut på bron kliver en man

undrar vad han tänkte han


En hagelbössa laddad med grovsalt

och det säger väl allt


Han tog sikte på ena ändalykten han

och på tjugo meters håll skottet brann


Fyllde så ena pojkens ändalykt

när de båda var på flykt


Saltet i skinkan trängde in

och pojken trodde han skulle trilla av pinn


Hamna till sist hos läkaren han

som grovt salt i ändalykten fann


Han som skottet sköt

uppträdde som ett riktigt nöt


Bössorna miste han som sig bör

för alla som på andra skjuta gör

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards