Alla inlägg under november 2010

Av Christer - 30 november 2010 16:58

WC tävlingar i Östersund

men för kommunen en mörk stund

 

Men i kommun ledningen det blev något fel

när parasiter i vattnet fick del

 

Eller var det så

att nån fick tävlingen om bakfoten då

 

Att WC inte var WC

och nu vi resultatet se

 

Köer till toaletten i hela stan

Water Closette tävling hela dan

Av Christer - 29 november 2010 11:25

Nu det advent är

och då det pyntas här

 

Adventstakar och ljusslingor mäts

och det glögg och pepparkakor äts

 

Lampor trasiga och bytas ska

och alltid undrar man vilken man ska ha

 

Nu det lyser här och där

nu när det mot jul bär

Av Christer - 19 november 2010 23:30

Nu ska ni få höra

hur en dålig förlorare kan göra

 

I LT hon beklagar sig stort

för hon har inget fel gjort

 

Alla andra fel gör

och för henne förstör

 

Men nu ska hon i Kommunstyrelsen in

och där föra politiken sin

 

Ja ni läste rätt

det är verkligen hennes sätt

 

Att inte lyssna på andra

utan bara på dem klandra

 

Hon sin egen talan för

som alla maktgalna gör

Av Christer - 18 november 2010 22:04

Med pannan i djupa väck

jag går klädd i jutesäck

 

På föttran plastpåse till sko

Ica till höger och konsum till vänster ni må tro

 

Kött och perer till mat jag har

sitter tätt i soffan och strömmen vi spar

 

Bensin till bilen snart slut

då blir bena fulla av kut

 

Sju minuter till Bräcke det var

nu trettio minuter jag har

 

Snabbare blir inte allt

i vårt nya samhälle så kallt

Av Christer - 17 november 2010 00:31

Ingrid hon handsken kastat

undrar om det var lite förhastat

 

Öga mot öga de ställdes

och inte en tår fälldes

 

Yngve och Ingrid till duell gick

och en omröstning de fick

 

Yngve med samförstånd förbrukad var

lämnade Dan som svar

 

Nä nåt ungt och fräscht vi skulle ta

och då är Ingrid den Dan vill ha

 

Kandidaten åt´n Östen

visades med siffror från hösten

 

Vi på mötet behöver inte välja

utan personrösterna ska vi svälja

 

Kurt klev upp till Yngves försvar

vi demokrati inom partiet har

 

Innan valet en lista las

av medlemmar beslutet om ordning tas

 

Alla då överens var

finns av det nu inget kvar

 

Med djupa väck i pannan

rösterna las i kaffepannan

 

Och ur pannans djupa vrår

poppade de upp rösterna vår

 

Hes man nu satt där utan röst

undrar om man får nån tröst

 

Yngve han de flesta röster fick

det var så omröstningen gick

Av Christer - 10 november 2010 20:44

Ojsan sossarna problem har

Förlorade det mest givna valet på år och dar

 

Nu de föryngra partiet ska

Nån i partiledningen det sa

 

Tror inte de sitt problem förstå

När de den vägen ska gå

 

Är det inte förnyelse de gjort

När de sina rötter glömt bort

 

Nu när moderater är mer vänster än de

Då de svängen åt höger låter ske

 

Och facket de lönedumpning låter ske

Eller är det så att det sitter breve

 

När arbetslösa praktik får

När de inget arbete får när tiden utgår

 

Skickas så till nästa ställe

Ny arbetgivare som får gratis arbetskrafts tilllfälle

 

Jag har nu gått i praktik över ett halvår

Men snart mot utstämpling går

 

Utförde arbetet som de med fast lön

Gnällde inte och höll mig från stön

 

Visst fick jag ersättning i min hand

Men från en försäkring i vårt välfärdsland

 

En försäkring ej likt de flesta

En som sjunker för det mesta

 

Första gången jag erfarenhet fått

Som ekonomiskt varit en katastrofal lott

 

Med lägre ersättning för var dag

Allt instiftat efter lag

 

Jag snart inte till arbete har råd

För får jag ett tillfälle med fel tråd

 

Jag straffas med avgifter och ersättningskrav

För att nån mig ett par timmars arbete gav

 

Tyskarna myntade ett ordspråket som gäller här och nu

Arbete ger frihet och det stämmer ju

Av Christer - 3 november 2010 08:24

Det fuskas inte med sjukskrivningar

En rubrik som i kroppen ger ilningar

 

Det ända som de sjukskrivna gjorde

Var att inte stanna hemma när de borde

 

Men med skatten fuskas det

Och de flesta nog det vet

 

Så därför sänker man skatten

För de som smiter undan likt en tjuv om natten

 

Bättre med välgörenhet som förr i vårt land

När de fattiga och sjuka fick stä med utsträckt hand

 

Med välgörenhet får man själv välja

Om man sin girighet kan svälja

 

Men med skatten däremot

Måste man dela enligt lagens not

 

Så det nya Sverige är

Där det att på andra trampa bär

 

Tänk på dig själv och skit i andra

Är den nya anda som vi i ska vandra

 

Och glömd är den gamla erfarenheten

Att snålhet bedrar visheten

Av Christer - 1 november 2010 19:34

På jakt med en sorkjägare jag var

Och med en sån man inget sällskap har

 

Vi startade vår tur vid hotell Fusk

Och naturligtvis var det regn och rusk

 

Men Blade hon brydde sig inte i det

Men en annan trampade runt i all klet

 

Men hon tog en snabb tur till Märlingens strand

Och sen iväg mot Grönvikens land

 

Inte ett ljud från henne det hördes då

Och jag undrade vad hon höll med på

 

Sen hon till höjden bakom hotellet for

Nu ett hygge där det sorkar bor

 

Där hon grävde och skällde en timme lång

Och jag var inte ute för att höra sork sång

 

Tänkte då att när jag nu själv är

Kanske jag ska Tjäder här

 

Passerade berget som inte finns

Fast jag det minns

 

Smög så sakta upp

För att få ögona på en tupp

 

Helt plötsligt ett par ben av älg

Skulle jag få se älg denna helg

 

En till bakaför

En stor och en liten som sig bör

 

Den stora tar några steg framåt då

En oxe med åtta pinnar började gå

 

Därefter en ko följde efter den

Två älgar och ingen kalv sen

 

Sen kom den riktigt stora ut

Han räkna till sexton innan siffrorna tog slut

 

Troligtvis närmare tjugo det var

Och han är efter jakten kvar

 

Lärt sig smyga undan den gjort

Därför både han och hornet var stort

 

Och Blade hon på hygget var kvar

Och inte skrämde hon oxen som mig ej var var

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards