Alla inlägg under september 2011

Av Christer - 29 september 2011 19:08


I ständig uppförsbacke min väg är


Vart än min färd bär


 


Möda och strapatser är min lott


Men inte att bo i slott


 


Vända på slantarna upp och ner


Varför kommer det inte in nå mer


 


Ingen värme heller jag har


Och snart ingen bil kvar


 


Vad händer härnäst


Troligtvis ingen fest


Av Christer - 27 september 2011 19:55


En skoterfantast som här bo


Pratar om inget annat än Ockelbo


 


Berättar om turerna sina


Och om naturen den fina


 


Fäller så ett skratt


Som låter som en skrämd katt


 


Ett skratt och ett brett flin


Från han själv Berthlin


Av Christer - 27 september 2011 19:55


En skoterfantast som här bo


Pratar om inget annat än Ockelbo


 


Berättar om turerna sina


Och om naturen den fina


 


Fäller så ett skratt


Som låter som en skrämd katt


 


Ett skratt och ett brett flin


Från han själv Berthlin


Av Christer - 22 september 2011 17:19


Elpriset rasar


Och kraftbolagen fasar


 


Dåliga vinster de får


Om de inte hittar på något i år


 


De säkra kärnkraftsverken stängs


Så att stå tiden förlängs


 


Inte längre överskott av el


Det är inte kraftbolagens fel


 


Priserna kvar på samma nivå


För med någon sänkning har inte bolagen rå


Av Christer - 20 september 2011 17:31


Till middag


Idag


 


Blir det älgfärs med lök


Stekt i mitt eget kök


 


Efterrätt stekt gurka med äppelmos


Den goda doften blandas med stekos


 


Mätt och belåten


Sen ut och ösa båten


 


För att fiska middagen


Till morgondagen


Av Christer - 19 september 2011 18:15


Vid ett fikabord


Fälldes det många ord


 


Från bordet bakom


Kommentarer till en av dom


 


Han vred sig runt


Hon tyckte han prata strunt


 


Tog en sockerbit


Sikta mot koppen dit


 


Mitt i muggen den landa


Och resten hon slog ut me handa


 


Reste sig och skällde som en hund


Och det tog en väldig stund


 


Berättelsen från M Berthlin


Som han berättar med stort flin


Av Christer - 16 september 2011 13:12


I skogen jag gick


Med älg i blick


 


Ett trummande ljud jag hörde


Var det en timmerbil som körde


 


Full fart bakifrån


Kommer tika med ett trummande dån


 


Fortsätter så framöver


Och vinden mina sinnen söver


 


Ett nytt trummande jag hör


Tika igen som friden stör


 


Denna gång framifrån


Men ser plötsligt i ögonvrån


 


En rörelse mot mig här


En älg på språng det är


 


Bland stavagran den har brått


Passerar där jag nyss stått


 


Styr sin väg ner mot byn


Själv står jag och tittar i skyn


Av Christer - 15 september 2011 17:53


Ensamma veckor det är


Så tyst om kvällen här


 


Inget gnäll


Inte heller något skäll


 


Mer än hundarna i hundgården


Som skäller på folk i granngården


 


Men när helgen nalkas


Må golvet talkas


 


Rent å fint i stugan


För då kommer frugan


 


Hon som i veckan med stort flit


Varit i Norge och flidd undan en massa skit


 


Hemma i dagar tre


Här hemma på Sve


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards